Hej,
Jag ska inte bygga ett hus nu, men jag vill förskjuta ett metallunderrede till en gammal IKEA bordsskiva.
Problemet är att när jag förskjuter metallunderredet så hamnar jag utanför de förborrade hålen.
De förborrade hålen (6 stycken) har ett inlimmad plastgänga, så man skruvar bara dit skruvarna.
Om jag vill förskjuta nu, så måste jag tag upp nya hål, men jag har ingen lust att sätta dit en gänginsats/insatsgängor, eller vad det nu heter.
En lösning hade varit om jag borrar upp nya hål i metallen och "överkompenserar" med vanliga skruvar som sitter direkt i den 1,8 cm tjocka spånskivan.
Vill bara höra era tankar för har fastnat här.
Jag ska inte bygga ett hus nu, men jag vill förskjuta ett metallunderrede till en gammal IKEA bordsskiva.
Problemet är att när jag förskjuter metallunderredet så hamnar jag utanför de förborrade hålen.
De förborrade hålen (6 stycken) har ett inlimmad plastgänga, så man skruvar bara dit skruvarna.
Om jag vill förskjuta nu, så måste jag tag upp nya hål, men jag har ingen lust att sätta dit en gänginsats/insatsgängor, eller vad det nu heter.
En lösning hade varit om jag borrar upp nya hål i metallen och "överkompenserar" med vanliga skruvar som sitter direkt i den 1,8 cm tjocka spånskivan.
Vill bara höra era tankar för har fastnat här.
Ska underredet sitta så som det ligger på bilden?
Eller ska det bara förskjutas åt ett håll? Alltså uppåt eller åt sidan?
Ska det bara förskjutas längs med metallen så hade jag bara borrat nya hål i metallen och skruvat fast i befintliga plastplugg.
Eller ska det bara förskjutas åt ett håll? Alltså uppåt eller åt sidan?
Ska det bara förskjutas längs med metallen så hade jag bara borrat nya hål i metallen och skruvat fast i befintliga plastplugg.
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Tack för svar. Vad menar du med "befintliga plastplugg"? Om jag vill använda mig av befintliga plastpluggar som syns speciellt på den första bilden så kommer jag inte ha någon förskjutning alls. Jag vill förskjuta underredet och där finns ju inget förborrat i skivan. Skivan är bara 1,8 cm tjock. Kan jag använda kanske vanliga pluggar som jag sätter dit eller skruva direkt i spånskivan?Lexington skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Badkar, fästa mot vägg? hjälp tolka instruktion till frontpanel
Badrum -
Hur fästa ihop reglar till underrede för sidobord?
Möbelsnickeri -
Fästa stolpar till balkong ovanpå veranda?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga om altan till uterum, hur fästa mot husväggen?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur kan jag fästa stolparna till uterummet på altan ?
Altan & Uteplats