2 929 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Fästa hylla i gipsvägg med inbyggd skjutdörr
Hej,
Vi har en gipsvägg med inbyggd skjutdörr där vi skulle vilja sätta upp en hylla. Problemet är att avståndet från dörren ut till utsidan av väggen är bara ca 3 cm så om man sätter i tex en mollyplugg antar jag att den kommer slå i skjutdörren eftersom den sticker ut för mycket på insidan av gipsskivan.
Finns det någon som har ett bra förslag på hur man kan lösa detta? Skulle ett kort gipsankare kunna funka (såg att Biltema har ett som är 28 mm)?
Tack,
Kalle
Vi har en gipsvägg med inbyggd skjutdörr där vi skulle vilja sätta upp en hylla. Problemet är att avståndet från dörren ut till utsidan av väggen är bara ca 3 cm så om man sätter i tex en mollyplugg antar jag att den kommer slå i skjutdörren eftersom den sticker ut för mycket på insidan av gipsskivan.
Finns det någon som har ett bra förslag på hur man kan lösa detta? Skulle ett kort gipsankare kunna funka (såg att Biltema har ett som är 28 mm)?
Tack,
Kalle
Bästa svaret
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 375 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 375 inlägg
Borde inte en molly rymmas i det? Jag skulle inte lita mycket på gipsankare om det inte är en mycket lätt och liten hylla.
Det du kan göra med en molly är att du monterar den och expanderar den max sen skruvar du ut och antingen kapar skruvarna eller köper nya kortare skruvar så dom inte sticker ut något på insidan.
Det du kan göra med en molly är att du monterar den och expanderar den max sen skruvar du ut och antingen kapar skruvarna eller köper nya kortare skruvar så dom inte sticker ut något på insidan.
Hej!A aquamera skrev:Hej,
Tack,
Kalle
Väcker en gammal tråd här men har samma fundering och undrar om Ni kunde lösa det på något sätt?
Hejsan,
Funkade det med en molly? Behövde du kapa? Står för en liknande utmaning 😊
Funkade det med en molly? Behövde du kapa? Står för en liknande utmaning 😊