1 917 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Fästa DCL-kontakt på taklampa - Lampa har 4 sladdar, DCL 3 fästen
Hej,
Total amatör här som tacksamt tar emot hjälp.
Har en taklampa som kom utan kontakt, bor i nyrenoverad lägenhet så har skaffat en DCL-puck för att fästa på lampan och därefter montera upp som vanligt.
Det som förvirrar mig här är att lampan har 4 sladdar, vad jag förstår dubbla gul/gröna, blå och brun. DCL-pucken har ju 3 fästen, så hur ska jag tänka här?
Total amatör här som tacksamt tar emot hjälp.
Har en taklampa som kom utan kontakt, bor i nyrenoverad lägenhet så har skaffat en DCL-puck för att fästa på lampan och därefter montera upp som vanligt.
Det som förvirrar mig här är att lampan har 4 sladdar, vad jag förstår dubbla gul/gröna, blå och brun. DCL-pucken har ju 3 fästen, så hur ska jag tänka här?
Dubbla jordledare kan jag inte se att armaturen har. Är där två gul/gröna ledare i kabeln?
Kanske är armaturen förberedd för sk krontändning.
Har du en länk till produkten eller följde det med någon manual/inkopplingsanvisning?
Kanske är armaturen förberedd för sk krontändning.
Har du en länk till produkten eller följde det med någon manual/inkopplingsanvisning?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Kan vi få en bild på själva lampan, måste vara något kinajunk som fått ett nödtillägg.
Om du klipper bort trådhylsorna så ryms nog två trådar i skyddsjordsanslutningen, det ser ut som hissklämmor och då är trådhylsorna överkurs.
Protte
Om du klipper bort trådhylsorna så ryms nog två trådar i skyddsjordsanslutningen, det ser ut som hissklämmor och då är trådhylsorna överkurs.
Protte