Hej! Jag har ett lättbetonghus som behöver princip alla väggar i källaren omputsad. Putsen är väldigt spröd och smular lätt om man rör den. Så tänkte att det är bäst att göra om detta nu när putsen är över 60 år gammal.

Jag är värdelös på att putsa i den mindre mängd jag försökt hittills, så jag har införskaffat avdragsbanor i elförzinkad plåt som jag tänkt låta sitta kvar i väggen tillsammans med putsen.

Men nu vill jag ha ett väldigt enkelt sätt att fästa avdragsbanorna i väggen så det blir rakt och jämnt innan jag tar tag i att putsa. Det kommer högst troligt ta flera veckor innan jag börjar putsa efter jag väl satt upp skenorna.

Så vad kan jag använda för att fästa den enkelt och rakt som kan sitta länge innan putsning och som faktiskt går ihop med putsen sen.

Om jag använder putsnät ska dessa sitta bakom avdragsbanorna eller ska nätet kapas "mellan" avdragsbanorna?

Att använda strängar med vanlig puts för att fästa dom undviker jag gärna då det sällan blir bra för mig.

Tacksam för råd

Avdragsbana i elförzinkad plåt, 6x2500mm, visas på produktbild med pris och köpknappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oj det här har jag verkligen ingen aning om.

Lättbetong? Laserpass och spika i dom?

Följer tråden 😅👍🤔
 
Jag har sett hur man gör men fixar det inte speciellt bra själv. Upp med en sträng puts och sedan fram med långpasset och tryck till den i lod, klart….
 
Pallningsbrickor bakom för att få den rak och lättbetongskruv för att fästa dom
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.