176 läst · 6 svar
176 läst
6 svar
Fästa alu-skenor för pooltak
Som rubriken säger. Vi ska fästa aluminiumprofiler på ett trädäck på vilka ett sektionsdelat pooltak ska rulla. För att översidan på skenorna ska ligga jämt med trädäcket har vi tagit bort trallen där skenorna placeras. Skenor ligger alltså på skruvregel och fästes i dessa. Vi måste också, ovanpå skruvregel, bygga upp 10 mm för att hamna i rätt höjd. Skruvregel cc < 40 cm. Skenorna har ing förborrade hål.
Vilken typ av skruv ska användas? (Lämnar frågan öppen då jag redan har en uppfattning men vill bekräfta denna)
Vilken typ av skruv ska användas? (Lämnar frågan öppen då jag redan har en uppfattning men vill bekräfta denna)
Det beror väl på hur skenan ser ut, vad som rullar, vilket spel som finns mellan hjul och där du skruvar och hur du vill att det ska se ut? Finns inget beskrivet i skenans monteringsbeskrivning?
Eller åtminstone en bild på skenan och var skruven ska sitta?
Eller åtminstone en bild på skenan och var skruven ska sitta?
Absolut finns allt detta beskrivet och även levererat. Tyvärr utgår instruktionerna från att montering sker mot betongunderlag.Tomtom79 skrev:
Jag vill montera mot trä.
Funkar inte medföljande skruv men utan pluggen du fått med då? Eller är det för kort skruv så sikta på liknande längre?Lars-Göran Lindström skrev:
Klicka här för att svara