Hej,

Jag och min sambo är inne i en svår process angående val av fasadfärg, färg på fönsterbågar och foder. Skulle verkligen uppskatta lite objektiva synpunkter! Om ni har bilder på dessa kombinationer får ni mer än gärna dela med er!

Det lutar åt en väldigt ljusgul fasadfärg (ala 1920-tala) med vita foder. Sen har vi inte bestämt om vi ska ha kromoxidgröna fönster eller vita fönster.

Vad tycker ni? Huset ska få ny locklistpanel och nya fönster.
Är det någon som har en NCS-kod för en bra ljusgul färg?

Mvh Erik

E eeekarlsson skrev:
Hej,

Jag och min sambo är inne i en svår process angående val av fasadfärg, färg på fönsterbågar och foder. Skulle verkligen uppskatta lite objektiva synpunkter! Om ni har bilder på dessa kombinationer får ni mer än gärna dela med er!

Det lutar åt en väldigt ljusgul fasadfärg (ala 1920-tala) med vita foder. Sen har vi inte bestämt om vi ska ha kromoxidgröna fönster eller vita fönster.

Vad tycker ni? Huset ska få ny locklistpanel och nya fönster.
Är det någon som har en NCS-kod för en bra ljusgul färg?

Mvh Erik
Hej hur gick det? :)

Såhär blev det! Gul fasad och vita fönster. Återkom om du är intresserad av färgkod.

• Hus med gul fasad, vita fönster, röda takpannor och en trädgård med stenmur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Ni kunde inte valt en bättre kombination, klassiskt och skitsnyggt! (Y)

E eeekarlsson skrev:
Såhär blev det! Gul fasad och vita fönster. Återkom om du är intresserad av färgkod.
Jättefint!
Vilka fönster är det? Är fönsterna standardvita?

E eeekarlsson skrev:
Får man fråga vilken färgkod ni valde på huset. Både den gula fasadfärgen men gärna också den vita kulören på era snickerier. ☺️

Hej! Vilken färgkod använde ni för det gula och det vita. MKt fint! Vilken sorts färg? Mvh Annika

A Annika J skrev:
Hej! Vilken färgkod använde ni för det gula och det vita. MKt fint! Vilken sorts färg? Mvh Annika
Den gula färgen har färgkod: NCS S1020-Y20R
Den vita färgen har jag ingen kod för, jag gissar STHLM:s-vit eller "utevit".

Mvh Erik

G gaaaabe skrev:
Får man fråga vilken färgkod ni valde på huset. Både den gula fasadfärgen men gärna också den vita kulören på era snickerier. ☺️
Den gula färgen har färgkod: NCS S1020-Y20R
Den vita färgen har jag ingen kod för, jag gissar STHLM:s-vit eller "utevit".

Mvh Erik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.