Vad ska färgen egentligen kosta?

Blev lite fundersam i veckan när jag studerade ett reklamblad från Byggmax och deras färgpriser.

Målar nu med Beckers trägrund och täcklasyr.
Bygghandlarn i byn tar följande priser för färgen:
Trägrund 10 lit = 1064:- (-20%) = 851 :-
Täcklasysr 10 lit = 1603:- (-20%) = 1282:-

Motsvarande priser på Byggmax (Alpina färg) 10 liter
Trägrund = 320:-
Täcklasyr = 420:-

Är verkligen Beckers täcklasyr 3 ggr bättre än Alpina färgen?
Om Alpina färgen håller 7år, kommer då Beckers att hålla 21år ::)

Vad betalar ni för färgen?
 
Ja du är "lurad". Köpte 10 liter Beckers täcklasyr för ca 2 veckor sedan på Bauhaus, bruten och klar för 749kr. Var samma dag hos färghandlaren han skulle ha drygt 1500kr för samma färg. Då poängterade färghandlaren att det var med 15% sommar rabatt. Inte konstigt att de små handlarna blir utkonkurrerade mer och mer.
 
hej.

jag har målat med Alpina.  Riktigt bra färg.
Jag tror att den är superbillig för att dom är påväg in i Sverige.

Dom verkar ju vara jättestora på färg i Europa.

Dom har ju alla dom viktigaste färgerna - jag har kollat in deras svenska hemsida
www.alpina.se
men den verkar lite enkel jämfört med den tyska
www.alpinafarben.de

Hej å hå / tervlig sommar

:)
 
norren skrev:
J...Inte konstigt att de små handlarna blir utkonkurrerade mer och mer.
Snart finns det bara kvar en enda bygghandel någonstans i Mellansverige alternativt Internet-handel som säljer färgen.
- Sorry gumman! Det blir ingen målning av fasaden i år, för datorn klarar inte Explorer 7.

Usch!
 
norren skrev:
Ja du är "lurad". Köpte 10 liter Beckers täcklasyr för ca 2 veckor sedan på Bauhaus, bruten och klar för 749kr. Var samma dag hos färghandlaren han skulle ha drygt 1500kr för samma färg. Då poängterade färghandlaren att det var med 15% sommar rabatt. Inte konstigt att de små handlarna blir utkonkurrerade mer och mer.
Det känns ju lite surt att betala en 5-hundring för mycket för ynka 10liter. Blir ju några tusenlappar på hela huset >:(

Man får väl se det som ett "stödköp" för den lokala handlaren. Det finns ju tillfällen då det är bra med en lokal bygghandlare..
 
Apex skrev:
Det är olika kunder. Med olika krav.
Instämmer. Om jag jämför den kunskap min färghandlare har, med den jag kan få på ÖB och Rusta - så känner jag mig trygg hos min handlare. Dessutom är det stor skillnad på sortiment och service.

:)
 
Kan man på byggmax få alpina blandat efter färgskala för ovanstående pris, typ S10005-Y40R osv osv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.