Lätt fråga, jag ska måla källarväggar som just har putsats med vanligt putsbruk är både innerväggar och ytterväggar. Vilken typ av diffusionsöppen färg ska man välja?

Är ganska mycket som ska målas så jag hade uppskattat en inte allt för dyr färg.

/ H

Alla, inklusive jag, rekommenderar silikatfärg. Sedan tar min kunskap slut angående vad det finns mer för färger som passar till vanligt putsbruk och ska vara diffusionsöppen

Hej!
Byggmax har en som är billig. Inte så många kulörer tyvärr. Har själv målat med den och det håller än. (5år) men som allt annat så får man vad man betalar för. Men är budgeten inte så hög så kan jag rekommendera den. Men den täckte bra och det har inte lossnat nå färg. Underarbetet är ju så klart a.o. Själv rengjorde jag allt rejält. Hade även nyss isolerat och dränerat om grunden, så mina väggar var snustorra. Gå in på hemsidan och läs mer om färgen. Mvh

ByggarenEmil skrev:
Hej!
Byggmax har en som är billig. Inte så många kulörer tyvärr. Har själv målat med den och det håller än. (5år) men som allt annat så får man vad man betalar för. Men är budgeten inte så hög så kan jag rekommendera den. Men den täckte bra och det har inte lossnat nå färg. Underarbetet är ju så klart a.o. Själv rengjorde jag allt rejält. Hade även nyss isolerat och dränerat om grunden, så mina väggar var snustorra. Gå in på hemsidan och läs mer om färgen. Mvh
Sist jag var på Byggmax hade de skaffat en egen brytmaskin.

• Gilla
ByggarenEmil
  • Laddar…
Silikatfärg blir min rekommendation också, men tyvärr är den ju relativt dyr. I huset vi bodde tidigare var socklarna utomhus målade med den färgen som då hette Alcro Bas (tror den heter sockel nu) och den var avsedd för putsade ytor och var diffusionsöppen. Vi hade inga problem med släpp eller flygning, så den gjorde nog sitt jobb. Med det sagt kan du säkert hitta en billigare produkt än silikat som fungerar helt ok, men ta en kontakt med färghandeln och se vad dom rekommenderar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.