Hej på er! Vi är i full gång att bygga ut vår sommarstuga till ett permanent boende! Vi har ett litet dilemma när det kommer till färgval av vindskiveplåt.
Huset kommer ha liggande svart panel med tegelrött bandat plåttak. Minimalt takutsprång..
Men vi kan inte bestämma färg på vindskiveplåten, ska den vara samma röda som taket? en plåtslagare säger att vi bör ha samma färg som stuprör/hängrännor, men dessa ska vara svarta, vill verkligen inte ha röda sådana.. Så om vi går på svarta vindskiveplåtar, hur kommer detta se ut på taket, med svarta kanter ovan och runt om?
Egentligen vilket vi inte ha rött tak men det var ett krav från kommunen...
På den gamla delen är det idag rött tegel men även det ska bytas.
Jag har letat runt på nätet men visst ingen bra bilder som kan illustrera hur det kommer se ut, jag har lekt i sketchup och kan få en liten känsla men den säger varken bu eller bä!
Huset kommer ha liggande svart panel med tegelrött bandat plåttak. Minimalt takutsprång..
Men vi kan inte bestämma färg på vindskiveplåten, ska den vara samma röda som taket? en plåtslagare säger att vi bör ha samma färg som stuprör/hängrännor, men dessa ska vara svarta, vill verkligen inte ha röda sådana.. Så om vi går på svarta vindskiveplåtar, hur kommer detta se ut på taket, med svarta kanter ovan och runt om?
Egentligen vilket vi inte ha rött tak men det var ett krav från kommunen...
På den gamla delen är det idag rött tegel men även det ska bytas.
Jag har letat runt på nätet men visst ingen bra bilder som kan illustrera hur det kommer se ut, jag har lekt i sketchup och kan få en liten känsla men den säger varken bu eller bä!
Det fick bli svart! I vilket fall kommer det bli en ram, antingen en röd ram som syns från marken eller en svart ram som syns på taket och i detta fallet så smälter det nog in bättre med svart...
Vi får se hur de blev när det är klart
Vi får se hur de blev när det är klart
Så här bodde resultatet. Plåtslagaren löste det snyggare än vad jag tänkt och det blev inte ”svart” ram runtom som jag trodde
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto