Vad väljer man för färg på vindskivebeslagen? Helvitt hus, med brungråa betingpannor (tyvärr). Idag sitter det tegelrödbruna, men skall köpa nya för de är bra rostiga (och sönderblåsta). Vitt eller svart verkar det finnas, så tror på vitt.
Tror nog mer på svart
En bild vore fint
Är även takavvattning vit?
En bild vore fint
Är även takavvattning vit?
Ja, taket var ljusare än jag trodde... Luring
eviljava: Ja, jag är fruktansvärt stolt över mitt färgval där.
Dalbotös: Insidan är inte alls lika fin! Interiör blanda från 50- till 90-tal, och möblerat som ett sommarhus, dvs med fådda, udda och fyndade saker. Och för jävla ostädat...
Kanske kommer lite bilder senare, om jag får röjt bort lite skräp.
Dalbotös: Insidan är inte alls lika fin! Interiör blanda från 50- till 90-tal, och möblerat som ett sommarhus, dvs med fådda, udda och fyndade saker. Och för jävla ostädat...
Kanske kommer lite bilder senare, om jag får röjt bort lite skräp.
Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Vilket jättefint hus. Ja, jag tror det blir ännu snyggare om du lägger tegelpannor.
När man lägger beslag vid taket, vid övergången mellan två färger, brukar man enligt byggnadsvårdsprinciper måla bort beslagen. Det som ligger mot röd bakgrund målas rött, det som ligger mot vit bakgrund målas vitt, etc. Här tycker man ju att vindskivan mest tillhör det vita och ska vara vit. Möjligen kunde man måla den övre delen som går över på det bruna i den bruna färgen så att det försvinner. Om man vill vara petig.
När man lägger beslag vid taket, vid övergången mellan två färger, brukar man enligt byggnadsvårdsprinciper måla bort beslagen. Det som ligger mot röd bakgrund målas rött, det som ligger mot vit bakgrund målas vitt, etc. Här tycker man ju att vindskivan mest tillhör det vita och ska vara vit. Möjligen kunde man måla den övre delen som går över på det bruna i den bruna färgen så att det försvinner. Om man vill vara petig.