Funderar lite på färg invändigt i garaget. Har satt upp gipsväggar och vill ha det så jag kan spola med högtryckstvätten på golvet utan att väggarna tar skada.
Vad för färg kan ni rekommendera. Gärna någon billig Bara den fyller mitt krav.
Sedan funderar jag på skarven mellan vägg och golv. Hur håller jag det tätt? Spelar ju ingen roll om jag målar väggarna så de håller om det kryper in vatten under istället.
Jag kommer alltså inte använda det som någon tvätthall utan mer att kunna göra rent garagegolvet ibland.
 
Ingen?
 
Våtrumsfärg. Går att få i alla kulörer. Du måste skydda gipsskivorna i underkant - de suger kapillärer. Man brukar mura ett skift Leca om man vill kunba svetsa / spola men du kan ju sätta plåt bockad typ 40 - 150.
 
  • Gilla
emde
  • Laddar…
Locke skrev:
Våtrumsfärg. Går att få i alla kulörer. Du måste skydda gipsskivorna i underkant - de suger kapillärer. Man brukar mura ett skift Leca om man vill kunba svetsa / spola men du kan ju sätta plåt bockad typ 40 - 150.
Var hittar jag plåt lämpligast? Lokala plåtslagaren eller finns det färdigt någonstans att beställa bara?
 
Ja, precis. Gå in på det lokala plåtslageriet. De har ju vanlig bleckplåt tror jag de kallart. Finns en massa olika standardkulörer den duger ju både till att skydda mot snösmält och svetsloppor men själv hade jag nog satt borstad rostfri stålplåt typ 0,5 mm. Inte säkert att dom har det på hyllan men om du räknar lite smart med bredderna så att du kommer undan med hela plåtar så blir det nog inte mycket dyrare per löpmeter än bleckplåt.

Den rostfria repas inte lika lätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.