17 408 läst · 10 svar
17k läst
10 svar
Färg bakom element?
Vi ska sätta upp två nya element och har således chansen att måla bakom. Elementen är gamla element som man liksom ser igenom (fattar ni???).
Om man målar med väggfärgen så blir det ju bra, men när man ska måla om en gång i framtiden (eller tapetsera) så blir det ju lite svårt. Måla vitt är ju bra, då kan man ju måla om osv bäst man vill runt om. Men är det så snyggt?
Vad säger konvensionerna (om det nu finns några?)?
Om man målar med väggfärgen så blir det ju bra, men när man ska måla om en gång i framtiden (eller tapetsera) så blir det ju lite svårt. Måla vitt är ju bra, då kan man ju måla om osv bäst man vill runt om. Men är det så snyggt?
Vad säger konvensionerna (om det nu finns några?)?
jag tycker vitt låter som ett bra alternativ bakom elementen..vi har också vitt bakom våra fast dom går liksom in i en nisch under fönsterbänken så det blir naturligt ha ett vitt område där.
Hej!
I vårt förra hus målade vi ett rum med en tegelröd varm färg. Vi målade även bakom de gamla sektionsradiatorerna som var vita. Jag tycker det blev en häftig inredningsdetalj med de vita radiatorerna mot den tegelfärgade väggen!
/Ingenjören
I vårt förra hus målade vi ett rum med en tegelröd varm färg. Vi målade även bakom de gamla sektionsradiatorerna som var vita. Jag tycker det blev en häftig inredningsdetalj med de vita radiatorerna mot den tegelfärgade väggen!
/Ingenjören
Borde inte även elementfärg kunna vara en god idé? Den bör ju klara värmen från elementet utan att ändra färg eller flagna så lätt? Blir väl inte samma stress där som på själva radiatorn, men jag inbillar det kan bli mer påfrestning än en vanlig vägg, kallt ner från fönstret och varmt från radiatorn.