Vi ska sätta upp två nya element och har således chansen att måla bakom. Elementen är gamla element som man liksom ser igenom (fattar ni???).
Om man målar med väggfärgen så blir det ju bra, men när man ska måla om en gång i framtiden (eller tapetsera) så blir det ju lite svårt. Måla vitt är ju bra, då kan man ju måla om osv bäst man vill runt om. Men är det så snyggt?

Vad säger konvensionerna (om det nu finns några?)?
 
jag tycker vitt låter som ett bra alternativ bakom elementen..vi har också vitt bakom våra fast dom går liksom in i en nisch under fönsterbänken så det blir naturligt ha ett vitt område där.
 
det vanligaste mina kunder vill ha idag är samma färg som väggen om man har elementet i samma också, annars är det vitt som gäller=samma färg på väggen som på elementet. tycker nog personligen bäst om det också
 
Jag har just satt vävtapet som jag målar vit med väggfärg bakom elementet. Övriga element i huset är gjorda på detta sätt, det ser mycket bra ut tycker jag...
 
Hmmm....
Det känns lite som om vi får måla om lite då...
Vet inte vad vi tänkte på när vi bara målade på... :-/
 
Hej!

I vårt förra hus målade vi ett rum med en tegelröd varm färg. Vi målade även bakom de gamla sektionsradiatorerna som var vita. Jag tycker det blev en häftig inredningsdetalj med de vita radiatorerna mot den tegelfärgade väggen!

/Ingenjören
 
Gammal tråd, men aktuell för mig.
Är det lackfärg eller vanlig väggfärg som gäller bakom radiatorerna?
 
Vi har vanlig väggfärg bakom radiatorerna. Lackfärg är väl inte så vanligt att man har idag, förr var det väl det.

Varför skulle man ha lackfärg förresten?
 
För att vara mer korrekt så menar jag en vattenburen alkydfärg.
tanken slog mig att den färgen är mer åldersbeständig och kanske lättare att blåsa av då man inte kommer åt bakom.
 
Borde inte även elementfärg kunna vara en god idé? Den bör ju klara värmen från elementet utan att ändra färg eller flagna så lätt? Blir väl inte samma stress där som på själva radiatorn, men jag inbillar det kan bli mer påfrestning än en vanlig vägg, kallt ner från fönstret och varmt från radiatorn.
 
Den ska fästa på obehandlad gipsskiva åxå...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.