1 718 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
fabrikat på inglasat uterum
Medlem
· västernorrland
· 17 inlägg
sitter och letar på nätet efter skjutpartier för till min altan.
Har 2 lager frigolit och vindpapp under trallen och skulle vilja glasa in altanen för längre säsong.
Vill ha tips och råd på olika fabrikat, Vill kunna sitta där sent på hösten och tidig vår och kanske tillfälligt värma upp enstaka gånger på vintern när det inte är så kallt.
Vilka prisvärda partier kan ni rekomendera?
Bor utanför njurunda/sundsvall
Har 2 lager frigolit och vindpapp under trallen och skulle vilja glasa in altanen för längre säsong.
Vill ha tips och råd på olika fabrikat, Vill kunna sitta där sent på hösten och tidig vår och kanske tillfälligt värma upp enstaka gånger på vintern när det inte är så kallt.
Vilka prisvärda partier kan ni rekomendera?
Bor utanför njurunda/sundsvall
Hej.. Har en mellanklass variant från Santex Halmstad den funkar bra för just det du beskriver och precis vad den var utlovad för. Konstruktionen blir inte vad jag kan se helt tät då det alltid läcker lite vid skenor och borstlisten. På sommaren blir det grekvarmt men då får man glänta lite Satte även en ventilationskanal med tallriksventil på insidan nere på den sidan där vinden ligger på och en på andra sidan uppe så jag får lite ventilation igenom ..bara ett av alla tips.
Liknande trådar
-
Takhöjd inglasat uterum, vad gäller?
Bygglov -
Isolera med XPS (Cellplast) under trall för inglasat uterum, brandfarligt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Inglasat uterum hängränna mot sidan
Tak & Vind -
Inglasat uterum - amorteringsgrundande värde
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Fuktbeständigt golv och uppbyggnad i oisolerad inglasat uterum
Golv