Hej.
Grävde upp hela gräsmattan förra året, la ner dräneringsrör osv (gammal leråker där vattnet stod i flera dagar efter regn)
Upplevde i höstas att marken vart tyvärr rätt ojämn (3tons grävare tryckte inte tillräckligt och de vi planade ut för hand har sjunkit ned..)
Så nu tänkte jag få ordning på detta!
Gräsmattan ser ganska energifattig och den känns rätt ler-hård och det är en del ställen där det är glest och nästan dött.
Gräsmattan har inte hunnit etablera sig 100 än då vi sådde i juli förra året så känner att vertikalskära, lufta osv inte är dags för än?
Gräsytan är ca 500kvm med några sämre delar och några bättre.
Jag tänkte om jag skulle köpa en till säck med Weibulls extra green och kasta ut, uppe på detta lägga ut sand (
https://www.hornbach.se/p/fogsand-finja-25kg-42st-pall/6046275/ ) om den modellen skulle fungera? Lite tjockare där det är gropigare och tunt lager där det är bra.
Sen toppa detta med ett litet lager gräsmattejord (har någorlunda fri tillgång till detta) som jag planar ut med en dressraka?
Hur låter denna planen?
Skulle den sanden fungera då den är tvättad 0,4 - 0,9mm till ett skapligt kg pris?
Tack på förhand!