Tjena ska ta bort 4st dörrkarmar men det sitter någon slags bricka ivägen, så jag får inte ut skruven.
kommer inte på något smidigt sätt att ta bort brickan utan att skada karmen.
några förslag?

från hallen till vardagsrummet tänkte jag köra karmfritt vad ska man täcka sidorna med? ska man spackla igen sidorna eller finns det något man kan köpa och sätta för?
 
  • Skruv med bricka som blockerar demontering av dörrkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som en äldre karmhylsa med en Philips skruv i med lite för stor skalle men det är svårt att se på en bild.
Om du inte lyckas lossa dom så får du ta en tigersåg och såga loss fästpunkterna du inte kan lossa.
Om du sätter en blind karm eller om du sätter kantskydd och spacklar samt målar är valfritt.
 
R
Såga av mellan karm och vägg som 123abc säger om du inte får loss dom
För att skyla , sätt en skiva gips/spån på kanten och hörnlister som
skydd för slag på kanterna
 
Tacksam för svar. Dom går att lossna om jag tar en mejsel och bänder ut dem, dom är inte så hårda men då tar karmen väldigt mkt skada.
Kommer vi inte på något bättre får jag göra som ni säger såga av skruvarna.
 
  • Skruvar, träspån, bitar av plastinlägg och metallbeslag spridda på ett trägolv, efter att ha tagits bort från en dörrkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Bråka inte med det såga direkt , det är bulten mellan karm och vägg som måste bort
 
Det sitter tydligen en vanlig skruv med en sorts låsbricka över sig, det såg jag inte på första bilden.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.