Gör trädgården lämplig för småfåglar, fladdermöss och grodor.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 080 inlägg
Bor du på landet så är detta inget att göra åt. Gödsel av olika slag ger bra start för flugor.
Bor du i stadsmiljö, så kan du leta efter en källa. Jag ägde för länge sedan ett hus där det var sjukt med flugor utomhus. Det visade sig att en brunnstäckning till en avloppsbrunn som låg i trädgården, var otät, det kom en strid ström av flugor upp från hålen. Vi öppnade aldrig utan tätade bara.
Bor du i stadsmiljö, så kan du leta efter en källa. Jag ägde för länge sedan ett hus där det var sjukt med flugor utomhus. Det visade sig att en brunnstäckning till en avloppsbrunn som låg i trädgården, var otät, det kom en strid ström av flugor upp från hålen. Vi öppnade aldrig utan tätade bara.
Satt precis och skulle fråga samma sak, vår ytterdörr tycks vara flugornas favoritplats att sola på. Inste så kul att alltid kliva ut i ett moln av feta, äckliga flugor.
Saker som inte funkar:
* Nedsättande tillmälen om Bill Gates.
* Nedsättande tillmälen om flugornas mamma.
* Jaga bort dem.
* Försöka slå dem.
Nästa steg för mig blir att spraya dörren och närliggande fasad med Kill Master.
Saker som inte funkar:
* Nedsättande tillmälen om Bill Gates.
* Nedsättande tillmälen om flugornas mamma.
* Jaga bort dem.
* Försöka slå dem.
Nästa steg för mig blir att spraya dörren och närliggande fasad med Kill Master.
Är det problem med flugorna under ett par veckor nu på våren eller hela sommaren också?
I det första fallet så har de väl övervintrat i några springor i panelen och kommer ut när det blir varmt och sitter där för att bli varma och få ordning på kroppen. Då är de ju snart borta.
I det första fallet så har de väl övervintrat i några springor i panelen och kommer ut när det blir varmt och sitter där för att bli varma och få ordning på kroppen. Då är de ju snart borta.
De tenderar att trivas där hela sommaren.BirgitS skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Få bort gamla inbrända dekaler från släp
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad är dessa vita fläckar och kan man få bort med högtryckstvätt?
Trädgård allmänt -
Hur får man bort kiss från skinnfåtölj?
Övrigt husrelaterat -
Hur får jag bort lådor IFÖ badrumsskåp?
Badrum -
Hur får man bort detta från marktegel
Växthus