1 306 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Extra glasruta när man redan har 3-glas?
Hej,
Som alla andra jagar jag sätt att få ner elräkningen. En sak jag vill kolla närmare på är att isolera fönstrena med en extra glasruta. Saken är den att vi redan idag har 3-glasfönster (från byggåret -99) och alla jag pratat med och när jag googlar så handlar en extra glasruta alltid från 2- till 3-glas.
Jag letar alltså med ljus och lykta efter någon som gjort detta för att kunna ta reda på mer om hur man tänkte, om det gav någon besparing, vad man ska tänka på osv.
Som alla andra jagar jag sätt att få ner elräkningen. En sak jag vill kolla närmare på är att isolera fönstrena med en extra glasruta. Saken är den att vi redan idag har 3-glasfönster (från byggåret -99) och alla jag pratat med och när jag googlar så handlar en extra glasruta alltid från 2- till 3-glas.
Jag letar alltså med ljus och lykta efter någon som gjort detta för att kunna ta reda på mer om hur man tänkte, om det gav någon besparing, vad man ska tänka på osv.
Kommer ihåg en snubbe för ca. 20 år sen som satte fast plastskivor på insidan av fönsterfodren när vintern närmade sig.J Jayei skrev:Hej,
Blir ju som en extra luftspalt, han gjorde så varje vinter så det bör ju ha hjälpt något.
Som "Kilrain" skriver, så låter det alldeles för dyrt för att kunna löna sig.
Möjligtvisvis om du fick tag på någon transparant plastskiva från Biltema/Jula eller dylikt. Då skulle du kunna få till en ful, men tillfällig extra luftspalt.
Men att få till en permanent snygg lösning, med riktigt glas, ser jag som orealistigt.
Möjligtvisvis om du fick tag på någon transparant plastskiva från Biltema/Jula eller dylikt. Då skulle du kunna få till en ful, men tillfällig extra luftspalt.
Men att få till en permanent snygg lösning, med riktigt glas, ser jag som orealistigt.
Liknande trådar
-
WiFi når inte i hela huset - installera extra router?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Köpa extra lägenhet snart eller vänta?
Juridik -
Spis med dubbla ugnar vs extra stor ugn?
Kök -
Extra vattenkranar i trädgården, hur gör man?
Vatten & Avlopp -
Kan jag lägga till en extra glasruta istället för att byta fönster?
Fönster & Dörrar