Hej!

Är ny här på forumet, men hittade ingen tråd om examensarbete som var hyfsad ny.

Hur som helst så har jag ingen erfarenhet kring byggkonstruktion på arbetsmarknaden, men det är något jag inriktar mig på under min utbildning. Har inte någon större erfarenhet av produktion heller.
Med det vill jag säga att jag vill få lite information från erfarna/nya konstruktörer eller snickare som kan ge lite tips på problem som ofta uppstår under erat arbete så jag kan få idéer till ett examensarbete som jag kan pitcha till olika företag!

Mitt examensarbete måste förhålla sig till byggkonstruktion eller byggfysik, så hoppas vi kan hålla det på detta spår!

Har haft lite idéer kring vakuum och hur dess egenskaper kan fungera på olika ställen för att eliminera konvektion, men verkar finnas rätt många lösningar kring detta med bl.a. vakuumisolerade fönster och liknande... Har även varit inne lite på detta med köldbryggor vid glasfasader och hur det kan förbättras, men läraren avslog den idén då det finns bra lösningar på detta.

Så somsagt, har ni tips på problem som ofta uppstår på eran arbetsplats så vill jag gärna läsa mig in i ämnet då jag inte har så mycket erfarenhet, all hjälp tas tacksamt emot!

MvH
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.