Produkter som diskuteras: "ASSA 90002"
Låshus 90002 Assa
9-tillhållarlås i modulserien
2 129 kr inkl moms
Läs mer
Jag de passar om hålet där nyckelskylten sitter är borrad med hålsåg 42-44mm.
Det förekommer att det är borrat 3st mindre hål istället för ett stort och då måste man borra upp hålet.
Det kan även vara så att det används ett slutbleck som inte är lika de säkerhetsslutbleck som följer med, plösmåttet bör även kontrolleras.
De använder samma urtagsritningar (standard) och i den satsen följer det med en osym stolpe samt slutbleck 1487-2
Det förekommer att det är borrat 3st mindre hål istället för ett stort och då måste man borra upp hålet.
Det kan även vara så att det används ett slutbleck som inte är lika de säkerhetsslutbleck som följer med, plösmåttet bör även kontrolleras.
De använder samma urtagsritningar (standard) och i den satsen följer det med en osym stolpe samt slutbleck 1487-2
Okej. Ja borra upp ett ordentligt hål känns enkelt men hur ska man mäta plösmåttet när dörrarna ligger omlott? (Se bifogad bild)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Är det efter karmen en del av karmen eller är det foder i samma färg som karmen?
Min tanke är att anpassa så ett slutbleck 1487-5 passar till den karmen men man måste mäta att det passar.
Överfalsade dörrar kan upplevas lite bökigare.
https://www.assaabloy.com/se/sv/documents/support-service/nedladdningscenter/product-information/produktblad/lashus-slutbleck/M1910.1201-ASSA-Slutbleck-1487-1 till 9 Sv.pdf
Min tanke är att anpassa så ett slutbleck 1487-5 passar till den karmen men man måste mäta att det passar.
Överfalsade dörrar kan upplevas lite bökigare.
https://www.assaabloy.com/se/sv/documents/support-service/nedladdningscenter/product-information/produktblad/lashus-slutbleck/M1910.1201-ASSA-Slutbleck-1487-1 till 9 Sv.pdf
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Då det inte är möjligt att använda snedskruvarna till slutblecket så brukar jag sätta 2st skruvar i botten av kåpan.
Det blev bra men till nästa gång vet du att du måste markera runt hela slutblecket lika djupt som det ska försänkas för att det inte ska spricka ur men nu är jag gnällig när du gjort ett så bra jobb.
Är cylinderhylsorna i Mirus och resten i Brunoxid? Jag tycker det var stor nyansskillnad.
Det blev bra men till nästa gång vet du att du måste markera runt hela slutblecket lika djupt som det ska försänkas för att det inte ska spricka ur men nu är jag gnällig när du gjort ett så bra jobb.
Är cylinderhylsorna i Mirus och resten i Brunoxid? Jag tycker det var stor nyansskillnad.
Produkter som diskuteras i tråden