Hejsan!

Vi går och funderar på att bygga nytt hus och har fastnat lite för ett antal modeller hos LB-hus.

Undrar lite om det är någon som har varit i kontakt med försäljningskontoret i Karlskrona och vill dela med sig av sina erfarenheter. Tycker att det är svårt att få kontakt med någon där. Verkar inte som om de är särskilt intresserade......

Och jag har hört folk med motsatta erfarenheter! Att dom bara ringer o ringer trots att man inte är intresserad.... :)

Fast det kanske beror på hur mycket dom har på gång.

Hej!
Jag tror att de har fullt upp med alla färglada byar de ska bygga i Karlskrona :D. (Röda byn osv)
Vi var på gång att bygga med LB-hus utanför Karlskrona, men hoppade av pga att vi inte kunde få det huset vi ville ha. När vi väl bestämt oss för att säga nej så gick det helt plötsligt att ordna det som var helt omöjligt tidigare (tex förlängt vardagsrum i Jordugglan). Vi upplevde oss ganska pressade pga alla prisökningar som precis var på gång och att andra var intresserade av tomten. Så här i efterhand har jag förstått att det här med att man ska skriva på innan prisökning är något som de flesta säljare använder sig av. De andra intressenterna på tomten verkar ha försvunnit samtidigt som vi. Tomten är fortfarande osåld (ett år senare). Men det byggs ju många LB-hus i Karlskronaområdet och många (de flesta) verkar nöjda med sina hus så om ni är intresserade av husen tycker jag du ska försöka få kontakt igen.
Annars kan jag rekomendera Hjältevadshus. Säljaren i Karlskrona är jättebra! Han har låtit oss ta saker i vår egen takt och inte stressat på. Vårt hus kommer i morgon.

Kan tyvärr bara hålla med föregående talare. Har i.o.f.s. inte haft med "karlskronasäljaren" att göra men känner igen tillvägagångssättet.

Ett "hett tips" om du ska ha med LB-Hus att göra är att skaffa dig en konslut som är duktig på entreprenadjuridik och på husbyggande. Det lär ni behöva. Det har jag personligen fått erfara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.