1 519 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Erfarenheter av Hilti SFH 144
Är det någon som har den ? Jag har en 12 V variant, ganska tung men rejält med kraft och stryktålig. Är 14,4 v maskinerna mycket tyngre än maskiner av annat märke ?
Alla synpunkter e välkomna.
Mvh Mats
Alla synpunkter e välkomna.
Mvh Mats
Har endast erfarenhet av SF 144. Och den är ganska tung, i alla fall jämfört med min hitatchi 14,4V på jobbet. Men å andra sidan är det stark och tål mycket stryk.
Det beror helt på vad man ska ha den till. Sen är frågan hur bra hiltis "hammer-funktion" är. Har provat dewalts 18V med hammer och jag blev inte direkt imponerad. Man får ända ha en ordentlig borrhammare om man ska borra mycket i betong.
Det beror helt på vad man ska ha den till. Sen är frågan hur bra hiltis "hammer-funktion" är. Har provat dewalts 18V med hammer och jag blev inte direkt imponerad. Man får ända ha en ordentlig borrhammare om man ska borra mycket i betong.
Hej,
Jag såg att du skrev att du har några sfh 144 a. Jag har också en som blev trasig pga fel strömknapp. Har du nån knapp att sälja eller kanske om du har en maskin som du vill sälja/vara av med?
Mvh milos
Jag såg att du skrev att du har några sfh 144 a. Jag har också en som blev trasig pga fel strömknapp. Har du nån knapp att sälja eller kanske om du har en maskin som du vill sälja/vara av med?
Mvh milos