Tack för hjälpen. Bor i Blekinge så tyvärr lite långt. Ett alt kan ju vara att skippa själva omklädningsdelen och bygga den för sig när / om man känner för det. Men 5-7 får rum i er. Valde ni något extra eller körde ni standard ”L”
 
  • Gilla
Tamford
  • Laddar…
R rikard niklasson skrev:
Tack för hjälpen. Bor i Blekinge så tyvärr lite långt. Ett alt kan ju vara att skippa själva omklädningsdelen och bygga den för sig när / om man känner för det. Men 5-7 får rum i er. Valde ni något extra eller körde ni standard ”L”
Vi valde en L men tog bort den ensamma laven, valde bara två och sedan ett 175 X 60 cm fönster det gör att kaminen står i hörnet istället för i mitten. Dörren på motsatt sida har då även plats att ställa vedkorgen utan att behöva hoppa över den. Inget extra utöver. men kommer sätta en typ regnskydd över. Uffe

Svart regnskydd för dörr eller fönster med genomskinligt tak och dekorativa sidostöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Peter Salomonsson Peter Salomonsson skrev:
Hej
Våran XXL 5x2 meter är på plats nu sen några dagar på Ljusterö om någon vill titta på den så man vet vad man handlar.
Bara höra av er

Peter
Hallå Peter!
Kan du inte lägga upp några bilder på Bastun?
Nyfiken på kvaliteten på detaljerna både inne och ute.
Tack på förhand /André
 
Smalltown Custom Shop Smalltown Custom Shop skrev:
Hallå Peter!
Kan du inte lägga upp några bilder på Bastun?
Nyfiken på kvaliteten på detaljerna både inne och ute.
Tack på förhand /André
Hej
Här är några bilder som jag hade i telefonen.
Jag tycker att det är bra kvallite.
Våran finns på Ljusterö ( Sth) om någon vill titta.
Vi har en 5XL som vi har 2 meter bastu och 3 meter relax. sen har vi dörren till höger.
 
  • Harvia vedeldad bastuugn med glaslucka visande eld inne i en bastu, med bastustenar på toppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av bastu med tänd vedeldad bastuugn, träväggar och bänkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en stor modul som lyfts av en kran på Ljusterö, del av ett byggprojekt för bastu och relaxavdelning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
martymuffins och 1 till
  • Laddar…
M Mellorman skrev:
Nu har bastun kommit, leverans på utsatt tid, bastun ser väldigt bra ut och jag beställde en badtunna samtidigt, som var riktigt snygg. Allt är rakt snyggt och andas kvalitet, utom möjligen dörren som var väldigt enkel och inte helt perfekt.

[bild] [bild]
Lite skrivit om Thermatubs badtunnor. Gillar du den?
 
  • Gilla
Peter Salomonsson
  • Laddar…
N nej_simon skrev:
Hej!

Vi tänkte bygga en bastustuga i trädgården under sommaren eftersom risken är stor att det blir hemmasemester. :/

Vi har kikat på olika leverantörer och en som vi fastnat är för är ThermoTub (se [länk] eller deras sida på blocket [länk]) eftersom de är snygga och verkar vara prisvärda. Med den utrustning vi vill ha blir priset runt 10 000 mindre än en bastustuga från en mer känd leverantör. Men jag kan inte hitta några recensioner av varken företaget eller dess produkter på nätet. Tydligen tillverkas de i Litauen. När jag söker på företagets adress på google maps kommer jag till ett litauiskt villaområde.

Vad tror ni?
N nej_simon skrev:
Hej!

Vi tänkte bygga en bastustuga i trädgården under sommaren eftersom risken är stor att det blir hemmasemester. :/

Vi har kikat på olika leverantörer och en som vi fastnat är för är ThermoTub (se [länk] eller deras sida på blocket [länk]) eftersom de är snygga och verkar vara prisvärda. Med den utrustning vi vill ha blir priset runt 10 000 mindre än en bastustuga från en mer känd leverantör. Men jag kan inte hitta några recensioner av varken företaget eller dess produkter på nätet. Tydligen tillverkas de i Litauen. När jag söker på företagets adress på google maps kommer jag till ett litauiskt villaområde.

Vad tror ni?

Hej
Jag har en 5XL på Ljusterö ( Sth ) Och vi är riktigt nöjda med våran
Vi kan komma och titta på den om ni vill?
Peter 070-2280703
 
  • Interiör av bastu med tänd vedeldad kamin och träväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett litet vitt hus med fönster, inhägnat av grönska och en stenmur, sett från en stentrappa under soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gumlan
  • Laddar…
Peter Salomonsson Peter Salomonsson skrev:
Hej
Jag har en 5XL på Ljusterö ( Sth ) Och vi är riktigt nöjda med våran
Vi kan komma och titta på den om ni vill?
Peter 070-2280703
Bor i Finland så de blir för långt
 
N nej_simon skrev:
Hej!

Vi tänkte bygga en bastustuga i trädgården under sommaren eftersom risken är stor att det blir hemmasemester. :/

Vi har kikat på olika leverantörer och en som vi fastnat är för är ThermoTub (se [länk] eller deras sida på blocket [länk]) eftersom de är snygga och verkar vara prisvärda. Med den utrustning vi vill ha blir priset runt 10 000 mindre än en bastustuga från en mer känd leverantör. Men jag kan inte hitta några recensioner av varken företaget eller dess produkter på nätet. Tydligen tillverkas de i Litauen. När jag söker på företagets adress på google maps kommer jag till ett litauiskt villaområde.

Vad tror ni?
N nej_simon skrev:
Hej!

Vi tänkte bygga en bastustuga i trädgården under sommaren eftersom risken är stor att det blir hemmasemester. :/

Vi har kikat på olika leverantörer och en som vi fastnat är för är ThermoTub (se [länk] eller deras sida på blocket [länk]) eftersom de är snygga och verkar vara prisvärda. Med den utrustning vi vill ha blir priset runt 10 000 mindre än en bastustuga från en mer känd leverantör. Men jag kan inte hitta några recensioner av varken företaget eller dess produkter på nätet. Tydligen tillverkas de i Litauen. När jag söker på företagets adress på google maps kommer jag till ett litauiskt villaområde.

Vad tror ni?
Köp inte av thermatub.
Där saknas isolering dörren glappar efter att du har bastat två gånger.
Ni kämpar på att ta ett dyrare alternativ.
Vi känner oss lurade av thermatub.
 
M Magnus Nyman skrev:
Köp inte av thermatub.
Där saknas isolering dörren glappar efter att du har bastat två gånger.
Ni kämpar på att ta ett dyrare alternativ.
Vi känner oss lurade av thermatub.
Varför isolering i en vedeldad bastu?
Vi har en 5XL sedan i höstas och använt nästan varje helg, även vintertid -20c.
Även relaxen blir tillräckligt varm för att sitta länge. Att dörren måste justeras beror väl på att träet ändrar sig i värmen? Har svårt att se att det inte händer hos andra leverantörer.
Jag däremot kan rekommendera dom.
 
M Magnus Nyman skrev:
Köp inte av thermatub.
Där saknas isolering dörren glappar efter att du har bastat två gånger.
Ni kämpar på att ta ett dyrare alternativ.
Vi känner oss lurade av thermatub.
Har haft våran Large, sedan i september, bastat i princip varje helg minst en gång men oftast 2 gånger. så cirka 35-40 ggr. Inga problem "what so ever".
Alla mina kamrater så som finska och svenska som bastat har lovordat den.
Vi har visserligen glasdörr och oisolerad bastu. men 1 timme sen 80 grader även en kall vinterdag.
Jag rekommenderar dem stark.
Uffe
 
  • Gilla
Peter Salomonsson och 1 till
  • Laddar…
M Magnus Nyman skrev:
Köp inte av thermatub.
Där saknas isolering dörren glappar efter att du har bastat två gånger.
Ni kämpar på att ta ett dyrare alternativ.
Vi känner oss lurade av thermatub.

M Magnus Nyman skrev:
Köp inte av thermatub.
Där saknas isolering dörren glappar efter att du har bastat två gånger.
Ni kämpar på att ta ett dyrare alternativ.
Vi känner oss lurade av thermatub.
N nej_simon skrev:
Hej!

Vi tänkte bygga en bastustuga i trädgården under sommaren eftersom risken är stor att det blir hemmasemester. :/

Vi har kikat på olika leverantörer och en som vi fastnat är för är ThermoTub (se [länk] eller deras sida på blocket [länk]) eftersom de är snygga och verkar vara prisvärda. Med den utrustning vi vill ha blir priset runt 10 000 mindre än en bastustuga från en mer känd leverantör. Men jag kan inte hitta några recensioner av varken företaget eller dess produkter på nätet. Tydligen tillverkas de i Litauen. När jag söker på företagets adress på google maps kommer jag till ett litauiskt villaområde.

Vad tror ni?
@nej_simon Hej Vi tycker den har funkat bra.
Sen är det ju så att dom sätter sig som Magnus skriver att man måste ställa dörren för det ändrar sig beroende på väder det är ju en bastu.

Min finn spå Ljusterö om du vill titta på den.
Hälsningar
Peter
 
  • Gilla
Tamford
  • Laddar…
G Gumlan skrev:
Varför isolering i en vedeldad bastu?
Vi har en 5XL sedan i höstas och använt nästan varje helg, även vintertid -20c.
Även relaxen blir tillräckligt varm för att sitta länge. Att dörren måste justeras beror väl på att träet ändrar sig i värmen? Har svårt att se att det inte händer hos andra leverantörer.
Jag däremot kan rekommendera dom.
Vi har vår bastu i Skebobruk, Roslagen, om någon vill kika på den.
 
  • Gilla
Tamford
  • Laddar…
T Tamford skrev:
Har haft våran Large, sedan i september, bastat i princip varje helg minst en gång men oftast 2 gånger. så cirka 35-40 ggr. Inga problem "what so ever".
Alla mina kamrater så som finska och svenska som bastat har lovordat den.
Vi har visserligen glasdörr och oisolerad bastu. men 1 timme sen 80 grader även en kall vinterdag.
Jag rekommenderar dem stark.
Uffe
Visa bilaga 519906
Vi har vår på Blidö om ngn vill se
 
Fick en 4 meters levererad till Härjedalen i Juli. Mycket nöjd efter första fyra baden.
Beställde den målad och färdigmonterad. Beställde större fönster i bastudelen som vi är mycket nöjda med.
Glad att belysning är monterad.

Som oerfarna bastubadare var vi lite tveksamma till behovet av förrummet men redan nu har vi insett hur bra det är att kunna vila lite där. Då denna bastu står i Fjällvärden kanske man inte alla gånger vill stå ute i snön på vintern för att svalna av.
 
  • En svartmålad bastutunna med stora fönster och skorsten placerad i fjällterräng nära ett högt träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en bastu med stor fönstervy över fjällandskap, vedeldad bastuugn tänd, träbänkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svartmålad bastu med större fönster i en skogsmiljö, monterad på grusunderlag i Fjällvärlden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
rockin_john och 3 till
  • Laddar…
Allan J Allan J skrev:
Fick en 4 meters levererad till Härjedalen i Juli. Mycket nöjd efter första fyra baden.
Beställde den målad och färdigmonterad. Beställde större fönster i bastudelen som vi är mycket nöjda med.
Glad att belysning är monterad.

Som oerfarna bastubadare var vi lite tveksamma till behovet av förrummet men redan nu har vi insett hur bra det är att kunna vila lite där. Då denna bastu står i Fjällvärden kanske man inte alla gånger vill stå ute i snön på vintern för att svalna av.
Trevligt. Stort grattis till ett bra köp. Förstår nyttan av förrummet då ni bor i norr. vi i skärgården har 2 meter till badrumsdörren från bastun och lite snö.
Njut av bra bad //Uffe
Träbastu med röda väggar och stora fönster på grönt gräsfält, reflekterande sommardag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.