T Tamford skrev:
Trevligt. Stort grattis till ett bra köp. Förstår nyttan av förrummet då ni bor i norr. vi i skärgården har 2 meter till badrumsdörren från bastun och lite snö.
Njut av bra bad //Uffe
[bild]
Tyvärr står bastun vid våran fjällstuga så får vänta några veckor innan vi dra upp nästa gång för att ”titta till” stugan och passa på med ett bastubad.
 
Jag hoppar in i tråden!
Är i bastutankar. Det lutar åt en från ThermaTub. Är det billigt med 50 000- 60 000 för en bastu jämfört med att bygga den i lösvirke?

Hur är kvalitén på dörren i trä? Skall man beställa utan dörr och köpa en friggebodsdörr i Sverige istället?

Stort tack för en grymt bra tråd!
Om någon i Göteborgstrakten har en bastu från dem att visa, så hör gärna av er! :)
 
rockin_john rockin_john skrev:
Jag hoppar in i tråden!
Är i bastutankar. Det lutar åt en från ThermaTub. Är det billigt med 50 000- 60 000 för en bastu jämfört med att bygga den i lösvirke?

Hur är kvalitén på dörren i trä? Skall man beställa utan dörr och köpa en friggebodsdörr i Sverige istället?

Stort tack för en grymt bra tråd!
Om någon i Göteborgstrakten har en bastu från dem att visa, så hör gärna av er! :)
Hej, kan dock inte svara på om det är blir billigare att bygga i lösvirke.
Vi har en 5XL och är supernöjda. Dörr i trä med glas, dock lite tunnare än vanlig dörr men det är inga problem med det för oss.
Vår bastu finns för påseende i Roslagen, lite långt från Göteborg dock.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
rockin_john rockin_john skrev:
Jag hoppar in i tråden!
Är i bastutankar. Det lutar åt en från ThermaTub. Är det billigt med 50 000- 60 000 för en bastu jämfört med att bygga den i lösvirke?

Hur är kvalitén på dörren i trä? Skall man beställa utan dörr och köpa en friggebodsdörr i Sverige istället?

Stort tack för en grymt bra tråd!
Om någon i Göteborgstrakten har en bastu från dem att visa, så hör gärna av er! :)

Vi valde att behålla glasdörren. Tycker den funkar fint även om detta är första hösten fortfarande. Den hade bra gångjärn och ett lås.

Prisfrågan har jag tyvärr dålig koll på.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Allan J Allan J skrev:
Vi valde att behålla glasdörren. Tycker den funkar fint även om detta är första hösten fortfarande. Den hade bra gångjärn och ett lås.

Prisfrågan har jag tyvärr dålig koll på.
rockin_john rockin_john skrev:
Jag hoppar in i tråden!
Är i bastutankar. Det lutar åt en från ThermaTub. Är det billigt med 50 000- 60 000 för en bastu jämfört med att bygga den i lösvirke?

Hur är kvalitén på dörren i trä? Skall man beställa utan dörr och köpa en friggebodsdörr i Sverige istället?

Stort tack för en grymt bra tråd!
Om någon i Göteborgstrakten har en bastu från dem att visa, så hör gärna av er! :)

Vi valde en L och behöll glasdörr. Inga problem med något på bastun. Haft den nu i 12-13 månader och använder den minst 1 gång i veckan året runt. prismässigt billigare än lösvirke enligt de beräkningar jag gjorde innan köp. Även vi har vår i Roslagen. Lycka till
Rödmålad bastu med glasdörr och naturbakgrund belägen i Roslagen, används regelbundet under hela året.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd bastu med glasdörr och stort fönster, placerad på grus i en grön trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
T Tamford skrev:
Vi valde en L och behöll glasdörr. Inga problem med något på bastun. Haft den nu i 12-13 månader och använder den minst 1 gång i veckan året runt. prismässigt billigare än lösvirke enligt de beräkningar jag gjorde innan köp. Även vi har vår i Roslagen. Lycka till
[bild] [bild]
Tackar!


En annan fråga, hur är det med isolering? Klarar man sig helt utan?
 
  • Gilla
Tamford
  • Laddar…
Hur går betalningen till?
 
G Gumlan skrev:
Hej, kan dock inte svara på om det är blir billigare att bygga i lösvirke.
Vi har en 5XL och är supernöjda. Dörr i trä med glas, dock lite tunnare än vanlig dörr men det är inga problem med det för oss.
Vår bastu finns för påseende i Roslagen, lite långt från Göteborg dock.
G Gumlan skrev:
Hej, kan dock inte svara på om det är blir billigare att bygga i lösvirke.
Vi har en 5XL och är supernöjda. Dörr i trä med glas, dock lite tunnare än vanlig dörr men det är inga problem med det för oss.
Vår bastu finns för påseende i Roslagen, lite långt från Göteborg dock.
Öppen trädörr till friggebod med en fransk bulldogg som sitter innanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inuti en bastu med tänd vedeldad bastuugn, träväggar och golv, samt en hink med ved utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av bastu med vedeldad bastuugn och träbänkar, utsikt genom fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsstuga med röda paneler, vita fönster och hund i dörröppningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tamford och 1 till
  • Laddar…
rockin_john rockin_john skrev:
Tackar!


En annan fråga, hur är det med isolering? Klarar man sig helt utan?
Vår är oisolerad. Relaxen blir behagligt varm att sitta i och inte alltför sällan med öppen dörr så att man får in svalare luft.
 
  • Älska
  • Gilla
Tamford och 1 till
  • Laddar…
rockin_john rockin_john skrev:
Hur går betalningen till?
Betalade faktura via min bank och utlandsbetalning. Inga problem!
 
  • Gilla
Tamford och 1 till
  • Laddar…
rockin_john rockin_john skrev:
Tackar!


En annan fråga, hur är det med isolering? Klarar man sig helt utan?
Hej,
Vi valde oisolerat, vid minusgrader -12 så tog det ca 1 timme till 75 grader sen steg det till 85 när vi bastade. Så inga problem att värma upp vid minusgrader enligt min erfarenhet. //Uffe
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
rockin_john rockin_john skrev:
Hur går betalningen till?
Dom skickar en faktura i samband med att bastun skeppas iväg. Jag betalade på banken när bastun var levererad. (Utlandsbetalning)
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
T Tamford skrev:
Hej,
Vi valde oisolerat, vid minusgrader -12 så tog det ca 1 timme till 75 grader sen steg det till 85 när vi bastade. Så inga problem att värma upp vid minusgrader enligt min erfarenhet. //Uffe
Med ved då? Jag tänker att det borde gå ännu fortare med el?
 
  • Gilla
Tamford
  • Laddar…
rockin_john rockin_john skrev:
Med ved då? Jag tänker att det borde gå ännu fortare med el?
Mysigare med vedeldad, lyser upp i bastun och knastrar, tar dock lite längre tid, men värt väntan. :)
 
G Gumlan skrev:
Mysigare med vedeldad, lyser upp i bastun och knastrar, tar dock lite längre tid, men värt väntan. :)
hur reglerar man värmen på en vedeldad?
 
  • Gilla
Tamford
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.