Bygger ett attefallshus och har god erfarenhet av FTX i vår villa, bra inomhusmiljö och effektiv värmeåtervinning. Funderar därför på ett mindre aggregat i attefallshuset och fick nys om Pax eos 100h. Men vore intressant att höra om någon har erfarenhet av detta. Tänker mig frånluft i våtrum och tilluft till loft och sovrum.

- hur är ljudnivån, tänkte montera det i den blivande toaletten. Kommer det att höras i övriga huset?

-hur funkar det vintertid, typ vid -15- -20 grader?

- något annat att tänka på?

• Gilla
Efraim L och 1 till
  • Laddar…
Är inne på samma spår som dig så nyfiken om det blev ett Pax Eos? Isf bra erfarenhet?

M Mjuus skrev:
Är inne på samma spår som dig så nyfiken om det blev ett Pax Eos? Isf bra erfarenhet?
Har den hemma men inte installerad ännu. Men återkommer när den är på plats

• Gilla
Mjuus och 1 till
  • Laddar…
M Mjuus skrev:
Är också intresserad av denna FTX, lämna gärna ett omdöme när ni har möjlighet, tack //G

G gunsven skrev:
Är också intresserad av denna FTX, lämna gärna ett omdöme när ni har möjlighet, tack //G
Nu är aggregatet installerat i vårt attefallshus och kan redan konstatera att det i läge 1, dvs luftomsättning 20 M3/h så är det i princip ljudlöst. Man tror att det inte är igång. I läge 2, 49m3/h hörs det tydligare men om det är placerat i typ badrum så lär det nog vara väldigt diskret ljud. Forcerad, 60 M3/h så låter det lite mer förstås. Jag kommer bygga in det så då lär nog inte ens läge 3 märkas så väl. Så hittills mycket nöjd. Bifogar bild på installationen och jag har tänkt sätta en lucka i innertaket med ett frånluftsdon.

• Ventilationsaggregat installerat i taket av ett under konstruktion attefallshus med synlig isolering och träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marco Pusterla och 1 till
  • Laddar…
Hur har de gått?

?

• Gilla
jonengs
  • Laddar…
K Knight skrev:
Hur har de gått?
Det har gått bara fint, har k princip

Nu är aggregatet installerat och inbyggt. Går knappast att höra det men har det oftast på läge 1. Frånluften är alltså vid den röda pilen. Sen har jag tilluftsventiler i sovrum och vardagsrum. Ev blir det i framtiden en liten toalett där frånluftsintaget sitter.

• Ett inbyggt ventilationsaggregat i ett hörn av ett rum med träväggar och en röd pil som visar frånluftens position.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
olaf2 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.