2 438 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Erfarenhet av ID Lock 150?
Hej, jag funderar på ett nytt lås då jag tröttnat på att ungarna slarvar bort sina nycklar.
Den manual jag hittat på nätet lämnar en del övrigt att önska så jag frågar här.
Det talas om bortaläge, vad innebär det?
Kan man inte kräva RFID+PIN? Jag tycker det vore en optimal kombination.
Den manual jag hittat på nätet lämnar en del övrigt att önska så jag frågar här.
Det talas om bortaläge, vad innebär det?
Kan man inte kräva RFID+PIN? Jag tycker det vore en optimal kombination.
Bortaläge innebär att det inte ska gå att öppna inifrån genom att trycka på knappen (men jag gissar att det går om man tar bort plastlocket och vrider vredet).
Såvitt jag kommer ihåg gick det inte att kräva både RFID och PIN till ID Lock, men det borde ju gå att ordna med en firmwareuppdatering. Jag var generellt ganska nöjd med mitt ID Lock 150, innan jag bytte ut det.
Såvitt jag kommer ihåg gick det inte att kräva både RFID och PIN till ID Lock, men det borde ju gå att ordna med en firmwareuppdatering. Jag var generellt ganska nöjd med mitt ID Lock 150, innan jag bytte ut det.
Hej,
Fördelen med ID Lock 150 är att det har stöd för z-wave (tillbehör).
Bortaläge är tyvärr ett skämt då det endast gör knappen overksam, vredet fungerar fortfarande. Men då det inte finns en cylinder att låsa upp vid bortaläge så är det säkert korrekt enligt utrymningsregler.
Bricka (RFID) och kod finns inte i kombination (än). Många har efterfrågat och det är möjligt att det kommer i uppdatering.
/J
Fördelen med ID Lock 150 är att det har stöd för z-wave (tillbehör).
Bortaläge är tyvärr ett skämt då det endast gör knappen overksam, vredet fungerar fortfarande. Men då det inte finns en cylinder att låsa upp vid bortaläge så är det säkert korrekt enligt utrymningsregler.
Bricka (RFID) och kod finns inte i kombination (än). Många har efterfrågat och det är möjligt att det kommer i uppdatering.
/J
Liknande trådar
-
Varför gick klocka på mikro ca tre timmar före i tid?
El -
Avancerad grind med tidsstyrning/taggläsare/ringklocka utan abonnemang
Villalarm & Hemautomation -
Negativa erfarenheter av skidstahus
Hustillverkare -
Samtrygg, Qasa/Blocket Bostad, andra? Erfarenheter vid utmaningar?
Övrigt husrelaterat -
Erfarenheter av ID lock?
Villalarm & Hemautomation