Y
Det är så deprimerande mörkt här på gården. Dels ska jag nog sätta spottar längst väggarna/under taket.

Men så funderar jag på sätta uplight; strålkastare under något bra träd, belysa upp trädet, gärna med grön färg.

Men de strålkastarna slukar väl watt? Finns det några snåla alternativ?

Såg att de fanns LED strålkastare 6x1W power-led på Jula för 399kr inkl moms. Hur bra dessa är vet jag dock ej..

Y
Kollade jula och de hade ett sätt med 3st som motsvarade 10w... Frågan är hurpass dessa tre lyser upp ett stort träd..

Vanliga stålkastare ligger väl på 2-300watt va? hujja..

Yrrol skrev:
Kollade jula och de hade ett sätt med 3st som motsvarade 10w... Frågan är hurpass dessa tre lyser upp ett stort träd..

Vanliga stålkastare ligger väl på 2-300watt va? hujja..

Ja tänk inte ens på halogen om de ska lysa varje kväll. Testa 70 W metallhalogen, alternativt högtrycksnatrium om du vill ha ett varmare gulare ljus.

Men jösses.. hur stort träd ska du lysa upp? Har du en 100m hög gammal EK eller?

Y
tja, hade tänkt sikta på den med störst krona för fåut något utav det... Ek är det nog inte men stort är det..

Fast och andra sidan kanske det är roligare att satsa på lysa upp flera små istället för en stor..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.