Medlem
· Blekinge
· 10 464 inlägg
Äntligen har jag bestämt mig och hittat en firma som vill lägga slätputs på vår fula fasad av rosastruket råhugget tegel.
Innan:
Först slipas teglet för att få bort topparna:
Hörnen förstärks med iputsat nät:
Över dörrar och fönster skakade teglen loss och vi tvingades att lägga i balkar:
Nu har firman tyvärr sågat igenom ett elrör som fanns ifräst i teglet och var helt synligt. Helt i onödan.
Fortsättningen följer.
Innan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Först slipas teglet för att få bort topparna:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hörnen förstärks med iputsat nät:
Logga in
Skapa konto
Över dörrar och fönster skakade teglen loss och vi tvingades att lägga i balkar:
Logga in
Skapa konto
Nu har firman tyvärr sågat igenom ett elrör som fanns ifräst i teglet och var helt synligt. Helt i onödan.
Fortsättningen följer.
Medlem
· Blekinge
· 10 464 inlägg
Jag vet inte exakt vad mexitegel är. Mina tegel var ännu ruggigare än de som jag har sett på mexitegelhus. Spindlar trivs utmärkt i tegelytan kan jag säga.
Medlem
· Blekinge
· 10 464 inlägg
Det är bränt lera om man undersöker dom bortknackade teglen. Jag sparar alla överblivna ifall någon i familjen vill bygga sockel till växthus eller annat dumt.
Medlem
· Blekinge
· 10 464 inlägg
Nån shade of white
Medlem
· Blekinge
· 10 464 inlägg
Komplikationer tillstötte. Tegelstenarna över fönster och dörrar blev lösa och riskerade att trilla ned.
Firman satt i balkar:
Jag visste inte att sådana fanns ens. Souveränt! Tyvärr sågade de av det fina ifrästa kabelröret som jag installerade innan dom kom. Efter balken har slangen så skarpa kurvor att jag inte fick igenom trådarna men dom lyckades.
Efter slätputsen kom ett när och till slut genomfärgad puts. Behöver aldrig målas i min tidshorisont.
Vi är skitnöjda och ångrar som vanligt att vi inte gjorde det 5 år tidigare.
Logga in
Skapa konto
Firman satt i balkar:
Logga in
Skapa konto
Jag visste inte att sådana fanns ens. Souveränt! Tyvärr sågade de av det fina ifrästa kabelröret som jag installerade innan dom kom. Efter balken har slangen så skarpa kurvor att jag inte fick igenom trådarna men dom lyckades.
Efter slätputsen kom ett när och till slut genomfärgad puts. Behöver aldrig målas i min tidshorisont.
Logga in
Skapa konto
Vi är skitnöjda och ångrar som vanligt att vi inte gjorde det 5 år tidigare.