3 555 läst · 3 svar
4k läst
3 svar
en snabb fråga ang. lexel.
hej
En kanske dum fråga...håller på och byter ett par uttag till lexel senso serien. På mina gamla uttag o strömställare är det skruvanslutning men på lexelen är det en "snabbkoppling".
Skalade av trådarna (FK) ordentligt och tryckte in plastflärpen och stack in kabeln. Men får det inte att funka......det blir liksom inte kontakt. När jag skruvar tillbaks det gamla uttaget funkar det perfekt!
Är det något speciellt man ska tänka på eller? Har testat allt, tryckt in plastflärpen så hårt det går och stuckit in kabeln så långt det går men utan resultat...
Är det jag som är dum eller är det fel på uttaget? :-[
Tacksam för snabbt svar eftersom jag håller på i skrivande stund.
/Daniel
En kanske dum fråga...håller på och byter ett par uttag till lexel senso serien. På mina gamla uttag o strömställare är det skruvanslutning men på lexelen är det en "snabbkoppling".
Skalade av trådarna (FK) ordentligt och tryckte in plastflärpen och stack in kabeln. Men får det inte att funka......det blir liksom inte kontakt. När jag skruvar tillbaks det gamla uttaget funkar det perfekt!
Är det något speciellt man ska tänka på eller? Har testat allt, tryckt in plastflärpen så hårt det går och stuckit in kabeln så långt det går men utan resultat...
Är det jag som är dum eller är det fel på uttaget? :-[
Tacksam för snabbt svar eftersom jag håller på i skrivande stund.
/Daniel
Liknande trådar
-
Snabb fråga: Dimmer med "odimrad" utgång?
El -
Snabb fråga angående att måla vägg i källare
Färg, Måla & Tapetsera -
Snabb fråga angående dimensionering, overkill med 170 i mitt fall?
Altan & Uteplats -
Snabb fråga om eldragning till orangeri
El -
Snabb fråga angående markavloppsrör (ink bild)
Vatten & Avlopp