Bland de många prylar som efterlämnades av vårt hus’ tidigare ägare finns vad jag tror är en metallsvarv av märket Emco Unimat. Den är av äldre kvalisort och det är oklart för mig vad den används till. Bifogar några bilder som kanske säger den intresserade något. Jag vet inte om den fungerar men det går att snurra och röra på de delar som ser ut att vara avsedda att kunna snurra. Några gummiremmar verkar dock vara torra och kablaget till motorn ser ut att behöva lite kärlek. Om någon vill ha denna tingest så finns den att hämta strax söder om Stockholm. Jag vet inte om den är användbar eller betingar ett värde men för mig är den mest ännu en sak som står i vägen.
//Gustaf
Gammal, sliten låda med bild av maskin och texten "Unimat", sannolikt en produktförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En låda med olika verktyg och mekaniska delar, inklusive en elektrisk motor och andra metallkomponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äldre, smutsig metall-drejskiva på träbänk, med elektrisk motor och sladdar, verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Del av en metallbearbetningsmaskin, märke "Emco Unimat", tillverkad i Österrike, grå metall, närbild, industriellt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Använd verktyg, elledningar, sliten etikett, suddig bakgrund med verktygstavla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
År den kvar så tar jag den. Du har PM
 
Nu är svarven borta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.