Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har precis köpt denna Emco-star från 70-talet.
Från vad jag sett hittills så verkar den vara i bra skick.
Några här inne som har erfarenhet av denna multimaskin?
Nyfiken på vad man bör tänka på som ny användare? (Dos and don’ts så att säga).
Har också förstått det som att Luna verkar ha sålt likadana under eget varumärke??
Tips/idéer på hur ta denna mogna dam till sig på bästa sätt?
Hur funkar maskinen? Är den något att ha?C CalleD skrev:[bild] [bild]
Har precis köpt denna Emco-star från 70-talet.
Från vad jag sett hittills så verkar den vara i bra skick.
Några här inne som har erfarenhet av denna multimaskin?
Nyfiken på vad man bör tänka på som ny användare? (Dos and don’ts så att säga).
Har också förstått det som att Luna verkar ha sålt likadana under eget varumärke??
Tips/idéer på hur ta denna mogna dam till sig på bästa sätt?
Funkar väldigt bra för vad det är tycker jag.
Det är en maskin för hobbybruk, det ska man vara medveten om men den känns välbyggd och robust.
Det jag kanske är lite mindre nöjd med är bandsågens ”öppning” — vidden/bredden på virket som kan kapas. Hade önskat det vore lite större, men igen, det är en hobbymaskin så man får leva med vissa begränsningar.
Bandsågen i sig funkar väldigt bra och det är bra kraft i maskinen trots att den ”bara” går på 220V.
Har två hastigheter som man kan välja mellan på alla de olika delarna (bandsåg, bandslip, klingsåg, sticksåg, sliprondell, etc) och motorn känns väldigt bra.
Öppnade och gjorde rent, smörjde och bytte elkabeln efter att jag införskaffade den och allt såg väldigt bra ut och fungerar utan anmärkning. Min är byggd 1976.
Det är en maskin för hobbybruk, det ska man vara medveten om men den känns välbyggd och robust.
Det jag kanske är lite mindre nöjd med är bandsågens ”öppning” — vidden/bredden på virket som kan kapas. Hade önskat det vore lite större, men igen, det är en hobbymaskin så man får leva med vissa begränsningar.
Bandsågen i sig funkar väldigt bra och det är bra kraft i maskinen trots att den ”bara” går på 220V.
Har två hastigheter som man kan välja mellan på alla de olika delarna (bandsåg, bandslip, klingsåg, sticksåg, sliprondell, etc) och motorn känns väldigt bra.
Öppnade och gjorde rent, smörjde och bytte elkabeln efter att jag införskaffade den och allt såg väldigt bra ut och fungerar utan anmärkning. Min är byggd 1976.
En mycket användbar liten maskin när man väl har lärt sig dess begränsningar.C CalleD skrev:Funkar väldigt bra för vad det är tycker jag.
Största nackdelen är, tycker jag, cirkelsågens lutande bord, som ger en viss begränsning jämfört med lutande klinga.
Klart trevligare än uppföljaren i plåt.
Liknande trådar
-
Vilken multimaskin ska man välja?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Multimaskinblad som håller måttet till Bosch maskin?
KÖPES multimaskin Bosch GOP 18v 28
Köpes, Hyres & Bytes -
Blad till multimaskin för rimliga pengar?
Bra och prisvärda multimaskinsblad
Verktyg, Maskiner & Fordon