Hej!

Håller på att planera för vägguttag i mitt nya kök. Tjejen vägrar ha dem mitt på väggen. Så ni som nyligen satt upp kök, hur har ni löst detta? Visa gärna bilder.
Tack på förhand!

Hej Jag körde med hörnboxar , finns i olika utförande

199116-43-196218-57-1891280small.jpg

• Gilla
Ivar83
  • Laddar…
Jag sätter hörnboxar mellan vägg och skåp. Har ingen bild då jag fortfarande river det gamla.
Köksskåp och lådor med vit kakelvägg och LED-belysning under överskåpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Ivar83
  • Laddar…
Tack för svar. Men hörnboxar hade vi inte tänkta oss. Önskar nåt mer diskret. Om inte någon har bild på svarta alt grå boxar uppsatta?

Ska det va permanent inkopplade saker? Annars kan du kolla på popupputtag. Pop-up eluttag i köksbänk med inkopplad vit och svart elsladd.
Skapa konto

• Gilla
Ivar83
  • Laddar…
BirgitS
I Ivar83 skrev:
Tack för svar. Men hörnboxar hade vi inte tänkta oss. Önskar nåt mer diskret. Om inte någon har bild på svarta alt grå boxar uppsatta?
Hörnboxar är diskreta för man ser dem ju inte när man står i köket.

Det finns boxar som liknar hörnboxar men som är gjorda för att sätta i vinkeln mellan två väggar eller i vinkeln mellan en vägg och en täckskiva/skåpsida. De blir rätt osynliga.

Men frågan är inte ny:
https://www.byggahus.se/forum/threa...inns-det-hoernboxar-som-inte-aer-fula.377619/

• Gilla
Ivar83
  • Laddar…
Tänkt på popup också. Men planen är att montera dem under väggskåpen och då tar den lösningen väl mycket utrymme. Dessutom så sitter mikron över den ena platsen.
Sökt på nätet efter utanpåliggande svarta uttag som inte är så tjocka. Sett det i vitt, men hittar inget annat. Spraymåla kanske ....

Hade inte Ikea ett diskret system som satt under överskåpen?

Vi satte vanliga infällda på väggen. Vita uttag på vitt kakel. L-formad bänk och valde att bara sätta uttag ute vid ändarna av bänkarna samt ett uttag precis vid vinkeln där vi också har ett fönster. Dessa används bara sporadiskt till elvisp, stavmixer och liknande.
Har en separat liten bänk där vi har kaffebryggare och vattenkokare. Där satte vi uttagen lite lägre, närmare bänkskivan, så har vi inga synliga sladdar till apparaterna som hänger och dinglar

• Gilla
Ivar83
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Hade inte Ikea ett diskret system som satt under överskåpen?
Inga vägguttag där längre tyvärr.

Vi satte snygga antracitgrå vägguttag med lock på väggen, färgen på locken matchade kaklet vi har på väggen. Locken gör att de inte är så iögonfallande som vita vägguttag är.

• Gilla
Ivar83
  • Laddar…
B basseman skrev:
Vi satte snygga antracitgrå vägguttag med lock på väggen, färgen på locken matchade kaklet vi har på väggen. Locken gör att de inte är så iögonfallande som vita vägguttag är.
Bild?

Men mest diskret blir ju att sätta infällda. Tjockleken bestäms ju helt enkelt av att det behövs ett visst djup, för att få in stiften från en kontakt.

• Gilla
Ivar83
  • Laddar…
I Ivar83 skrev:
Bild?

• Köksvägg med texturerad yta, eluttag, ansluten kabel, del av spishäll och saltbehållare.
    Skapa konto
  • Gilla
Bengt65 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.