Hej!
Håller på att planera för vägguttag i mitt nya kök. Tjejen vägrar ha dem mitt på väggen. Så ni som nyligen satt upp kök, hur har ni löst detta? Visa gärna bilder.
Tack på förhand!
Håller på att planera för vägguttag i mitt nya kök. Tjejen vägrar ha dem mitt på väggen. Så ni som nyligen satt upp kök, hur har ni löst detta? Visa gärna bilder.
Tack på förhand!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 888 inlägg
Hörnboxar är diskreta för man ser dem ju inte när man står i köket.I Ivar83 skrev:
Det finns boxar som liknar hörnboxar men som är gjorda för att sätta i vinkeln mellan två väggar eller i vinkeln mellan en vägg och en täckskiva/skåpsida. De blir rätt osynliga.
Men frågan är inte ny:
https://www.byggahus.se/forum/threa...inns-det-hoernboxar-som-inte-aer-fula.377619/
Tänkt på popup också. Men planen är att montera dem under väggskåpen och då tar den lösningen väl mycket utrymme. Dessutom så sitter mikron över den ena platsen.
Sökt på nätet efter utanpåliggande svarta uttag som inte är så tjocka. Sett det i vitt, men hittar inget annat. Spraymåla kanske ....
Sökt på nätet efter utanpåliggande svarta uttag som inte är så tjocka. Sett det i vitt, men hittar inget annat. Spraymåla kanske ....
Vi satte vanliga infällda på väggen. Vita uttag på vitt kakel. L-formad bänk och valde att bara sätta uttag ute vid ändarna av bänkarna samt ett uttag precis vid vinkeln där vi också har ett fönster. Dessa används bara sporadiskt till elvisp, stavmixer och liknande.
Har en separat liten bänk där vi har kaffebryggare och vattenkokare. Där satte vi uttagen lite lägre, närmare bänkskivan, så har vi inga synliga sladdar till apparaterna som hänger och dinglar
Har en separat liten bänk där vi har kaffebryggare och vattenkokare. Där satte vi uttagen lite lägre, närmare bänkskivan, så har vi inga synliga sladdar till apparaterna som hänger och dinglar
Moderator
· Stockholm
· 52 404 inlägg
Men mest diskret blir ju att sätta infällda. Tjockleken bestäms ju helt enkelt av att det behövs ett visst djup, för att få in stiften från en kontakt.