Det är en sänkning med 89%, Inte 500%

Svårt det där med matte. ;)
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Kanske pga det inte går att sänka en kostnad med 500%…?:surprised:

Skämt åsido så har vi ganska klara regler på vad som är tillåtet. VF (som diskuteras här) har HK i Sverige och kan alltså inte ”flytta vinst” till annat land à la Google lr Amazon…
Fast det heter inte vinst men är det ex koncernbidrag, kreativiteten är påfallande hög.
Ringde en gång Skatteverket inför en förhandling och frågade hur mycket skatt företaget betalade, Ett skratt sedan sade de det är ju ett ABB företag de betalar aldrig skatt.
 
  • Gilla
jawen
  • Laddar…
R
K kortis skrev:
Bara för att illustrera. Fast vad blir det om man sänker från 900kr/kvm till 100kr vilket var fallet om jag kommer ihåg rätt, men men.
En sänkning med 89% ?

Äh, trea på bollen.
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
K kortis skrev:
Fast det heter inte vinst men är det ex koncernbidrag, kreativiteten är påfallande hög.
Ringde en gång Skatteverket inför en förhandling och frågade hur mycket skatt företaget betalade, Ett skratt sedan sade de det är ju ett ABB företag de betalar aldrig skatt.
Som jag sa, har man huvudkontor i utlandet finns möjligheter. Vattenfall har HK i Sverige
 
D Daniel 109 skrev:
Det är en sänkning med 89%, Inte 500%

Svårt det där med matte. ;)
Ibland skiter det sig nu för tiden, mest meterstocken:D
 
K
K kortis skrev:
Ska man tala om vinster och förluster i företag och koncerner då ska man vara bra påläst för de går att sprida både framåt och bakåt tidsmässigt, flyttas mellan företag och de lånar ut pengar till varandra till fantasiräntor och hyr ut verkstads och kontorsyta av varandra till ockerhyror nu är det här förenklat visst.
Jag föreslog en gång på ett bolagmöte att vi skulle sänka företagets hyreskostnad med iaf 500% genom att hyra andra lokaler. Kan säga att det var ingen från företaget eller ABB som svarade på den frågan:rofl:
Kunde bolagsstyrelsen hålla sig för skratt när du kom med förslaget?
 
K Klacken skrev:
Kunde bolagsstyrelsen hålla sig för skratt när du kom med förslaget?
Kan säga att det är ingen som skrattar på sådana, möjligtvis blir de lite irriterade, ungefär som om man var en fluga. Och alla såda bolagsstyrelsemöten är klara på förhand och infon man får är enbart den de vill ge.
Sista bolagsstyrelsemötet så talade de om vad fastigheterna var värda och då kraftigt överdrivna då det stod tomma fabriker över hela stan.
Ställde mig upp o höll upp en krona o erbjöd det,
kan säga att då blev några riktigt förbannade:rofl:
 
D Daniel 109 skrev:
Var är frågan i #9971?
Svaret är i #9972 :crysmile::crysmile::crysmile:
 
Z Zodde skrev:
Kanske pga det inte går att sänka en kostnad med 500%…?:surprised:

Skämt åsido så har vi ganska klara regler på vad som är tillåtet. VF (som diskuteras här) har HK i Sverige och kan alltså inte ”flytta vinst” till annat land à la Google lr Amazon…
Men däremot satsa på vilka projekt som helst sålänge intäkterna räcker. Vilket man ju gör. Du får som sagt läsa ÅR.
 
K karlmb skrev:
Men däremot satsa på vilka projekt som helst sålänge intäkterna räcker. Vilket man ju gör. Du får som sagt läsa ÅR.
Ser inget sånt i bokslutet. Årsredovisning har inte kommit ännu.

Kan du inte, en gång för alla, kalla saker för dess riktiga namn för att undvika ständig förvirring.
Eller blir det för svårt att hålla isär olika begrepp?
 
Z Zodde skrev:
Ser inget sånt i bokslutet. Årsredovisning har inte kommit ännu.

Kan du inte, en gång för alla, kalla saker för dess riktiga namn för att undvika ständig förvirring.
Eller blir det för svårt att hålla isär olika begrepp?
Haha, nä så det kanske går att trolla bort intäkter då för dig iaf.
 
K karlmb skrev:
Haha, nä så det kanske går att trolla bort intäkter då för dig iaf.
Intäkterna ser vi men nu var det ”vilket som helst projekt” jag syftade på.
Som du påstod dig ha sett i ÅR som inte är författad ännu:rofl::rofl:
 
Z Zodde skrev:
Intäkterna ser vi men nu var det ”vilket som helst projekt” jag syftade på.
Som du påstod dig ha sett i ÅR som inte är författad ännu:rofl::rofl:
Typen av projekt man är inblandad i går ju att se i tidigare ÅR eller hur?
 
K karlmb skrev:
Typen av projekt man är inblandad i går ju att se i tidigare ÅR eller hur?
Gamla ÅR säger inget om hur ”projekt” har gått i 2022, om de varit lönsamma lr inte och det är 2022 års resultat vi diskuterar. Dribbla inte bort dig själv igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.