R
Maskintok skrev:
Vad du känner får stå för dig.
Jag känner en oerhörd lättnad. Ett tag trodde jag ju faktiskt att tredje världskriget var på gång eftersom USA skulle in och militärkaosa i Ryssland för att sno deras naturresurser ;)
 
Maskintok skrev:
Så du skyller på första bilen för att det är kö och inte de bakom?
Det är du som går omkring och skyller på skribenter, (att tråden spårar ur) inte jag.
Att du sen inte ser att det beror på dina egna fantasifulla citat är bara trist...
 
R
Maskintok skrev:
Så du skyller på första bilen för att det är kö och inte de bakom?
Konstig liknelse som jag inte riktigt förstår relevansen i, men om den första bilen utan anledning stannat mitt i vägen och börjat ropa om att USA ska gå in militärt i Ryssland så, ja det hade jag gjort.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A
Z Zodde skrev:
Det är du som går omkring och skyller på skribenter, (att tråden spårar ur) inte jag.
Att du sen inte ser att det beror på dina egna fantasifulla citat är bara trist...
Jag sitter.
Och vill man inte läsa så låter man bli.
anser man att det inte stämmer så låter man bli att citera.
Annars så späder man på isåfall och är själv orsaken till att det eskalerar...
 
A
R RoAd skrev:
Konstig liknelse som jag inte riktigt förstår relevansen i, men om den första bilen utan anledning stannat mitt i vägen och börjat ropa om att USA ska gå in militärt i Ryssland så, ja det hade jag gjort.
Vad du tror och tycker får stå för dig.
 
Maskintok skrev:
Nej jag har läst detta.
Det ingår i samma planering som ekonomiska sanktioner som USA planerar för Ryssland.
I form av att sanktioner ska ske emot banker mm.
Jag har inte dokument att lägga hit.
Då detta inte hade med tråden att göra.
därför sparade jag dem inte.
Självklart har det med tråden att göra. Om det nu faktist skulle vara så att USA vill anfalla Ryssland så skulle ju det påverka elpriser (bland mycket annat) ENORMT. Så, finns källor på det så vore det självklart intressant för alla som följer tråden. Jag är dock en smula tveksam, för att uttrycka mig försiktigt…
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jag sitter.
Och vill man inte läsa så låter man bli.
anser man att det inte stämmer så låter man bli att citera.
Annars så späder man på isåfall och är själv orsaken till att det eskalerar...
"anser man att det inte stämmer så låter man bli att citera."

Du befinner dig på ett diskussionsforum, tror du bör söka dig elswhere om du menar att de som har en annan åsikt ska hålla käft (låta bli att citera/ifrågasätta)
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
A
L Lilllen skrev:
Självklart har det med tråden att göra. Om det nu faktist skulle vara så att USA vill anfalla Ryssland så skulle ju det påverka elpriser (bland mycket annat) ENORMT. Så, finns källor på det så vore det självklart intressant för alla som följer tråden. Jag är dock en smula tveksam, för att uttrycka mig försiktigt…
anledningen till att som RoAd var inne på är att informationen inte kan styrkas, då vill inte många publicera den.
Den behöver inte vara felaktig för det.
Sedan skall vi komma ihåg vad som skett med visselblåsare tidigare i USA.. Så att lägga fram sin källa kan vara extremt farligt.
Och eftersom jag måste vara tydlig så är det inte farligt för mig men för den som skrivit den informationen från början.

tanken är dock inte ny.
När Europa och Ryssland diskuterade South Stream så kom detta på tal då med.
Den ledningen som skulle gå från Ryssland och ner emot Italien m, fl.. Karta över Europa med den planerade gasledningen South Stream markerad i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
A
Z Zodde skrev:
"anser man att det inte stämmer så låter man bli att citera."

Du befinner dig på ett diskussionsforum, tror du bör söka dig elswhere om du menar att de som har en annan åsikt ska hålla käft (låta bli att citera/ifrågasätta)
Och här kommer nästa typiska uttalande i tekniken om att inte inse sin delaktighet i allt..
Nä det blir isåfall att ignorera dig.
 
A
L Lilllen skrev:
Självklart har det med tråden att göra. Om det nu faktist skulle vara så att USA vill anfalla Ryssland så skulle ju det påverka elpriser (bland mycket annat) ENORMT. Så, finns källor på det så vore det självklart intressant för alla som följer tråden. Jag är dock en smula tveksam, för att uttrycka mig försiktigt…
svar om detta går faktiskt att finna lite närmare.. om man läser om nordstream 2 och USA samt Tyskland och hur det har låtit mellan länderna och hur pass orolig Tyskland varit över att bli utan gas.. Och USA vill ha marknaden.. Så de ger sig på andra bolag än Gazprom med sanktioner.... Men för att USA ska kunna förmedla gas till Europa så måste de sluta sälja till andra..
 
R
Maskintok skrev:
anledningen till att som RoAd var inne på är att informationen inte kan styrkas, då vill inte många publicera den.
Den behöver inte vara felaktig för det.
Nej tro f*n att seriösa medier inte vill publicera något som inte går att styrka.

Nej den behöver inte nödvändigtvis vara felaktig för det. Men att USA skulle gå in i Ryssland med militär är så oerhört osannolikt att det bara blir trams när du påstår det utan några som helst bevis och sedan skriver "det behöver inte vara felaktigt för det".

För din egen skull, bara pudla :)
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
anser man att det inte stämmer så låter man bli att citera.
Är du på riktigt? Man ska alltså inte få ifrågasätta något man tycker är fel? Har du förankrat det med moderatorerna ;)

Lever du som du själv lär? Om jag letar lite här på forumet så har du aldrig citerat något du inte håller med om?
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Nej tro f*n att seriösa medier inte vill publicera något som inte går att styrka.

Nej den behöver inte nödvändigtvis vara felaktig för det. Men att USA skulle gå in i Ryssland med militär är så oerhört osannolikt att det bara blir trams när du påstår det utan några som helst bevis och sedan skriver "det behöver inte vara felaktigt för det".

För din egen skull, bara pudla :)
Nä då gör jag som med Zodde.. ignorerar dig med..
 
R
Maskintok skrev:
Nä då gör jag som med Zodde.. ignorerar dig med..
Ja allt för att slippa erkänna att du har fel märker jag. :)

Tyvärr för dig är det nog uppenbart för resten av tråden trots det.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Är du på riktigt? Man ska alltså inte få ifrågasätta något man tycker är fel? Har du förankrat det med moderatorerna ;)

Lever du som du själv lär? Om jag letar lite här på forumet så har du aldrig citerat något du inte håller med om?
Jo visst har jag det.
Och tar personen det som att jag skulle kräva bevis så är det fel.. den rätten har man inte.
Men viljan.
Att kräva något av någon annan är inte diskussion det är att trycka ner.
Jag har velat haft länk eller dokument av andra, och har de inte velat så har det stannat där.
Och det är inget mer med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.