R
Maskintok skrev:
anfall planer är inte bara att finna och lägga hit.
Men om du lyfte lite mer på blicken än att jaga mig, varför vill USA hetsa emot Ryssland och varför vill de sanktionera alla inblandade i nordstream 2?
varför skänker USA bort 650 miljoner dollar i vapen och ammunition till Ukraina?

Varför är bidens son under utredning för vad han gjort i Ukraina?
Varför tycker USA att Ukraina trots att de får betalt enligt transitavtal ha rätt att stjäla gas?
Varför ska Ukraina bli leverantör åt Europa istället för Gazprom?

Tyskland m, fl har ingen större lust att agera emot Ryssland, men kan bli tvungen.
Vad händer med vårt energi pris då?

USA har vid åtskilliga tillfällen velat ta över marknaden från Ryssland..

Varför stoppade USA tillsammans med euländer South Stream?
Jag ser bara en bunt frågor. Inte ens om man ser dem som retoriska tyder de på att USA planerar att invadera Ryssland och ta deras oljefält.

Att USA inte direkt älskar dem och att de gärna hjälper dess fiender känns inte speciellt konstigt. Speciellt inte att de hjälper Ukraina som i framtiden kan bli en Natomedlem.

Att de skulle gå in i Ryssland med militär är helt enkelt en vansinnig idé som ingen seriös analytiker delar med dig.

Att du fått dessa tankar genom att läsa diverse "alternativmedia" är uppenbart när du blandar in Hunter Biden i konspirationen.

Maskintok skrev:
Varför bryter du emot reglerna på forumet, dvs inte diskutera snällt?
Jag anser inte att det bryter mot reglerna att påpeka att en tokig idé är tokig :)
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Jag ser bara en bunt frågor. Inte ens om man ser dem som retoriska tyder de på att USA planerar att invadera Ryssland och ta deras oljefält.

Att USA inte direkt älskar dem och att de gärna hjälper dess fiender känns inte speciellt konstigt. Speciellt inte att de hjälper Ukraina som i framtiden kan bli en Natomedlem.

Att de skulle gå in i Ryssland med militär är helt enkelt en vansinnig idé som ingen seriös analytiker delar med dig.

Att du fått dessa tankar genom att läsa diverse "alternativmedia" är uppenbart när du blandar in Hunter Biden i konspirationen.



Jag anser inte att det bryter mot reglerna att påpeka att en tokig idé är tokig :)
Nja när man blandar in användaren i det så jo.
Men nu handlade detta inte om några alternativa medier utan om du läser tråden så finns det mycket mer att diskutera än Ukraina och Ryssland.

Det står helt öppet om att skatteverket bland andra i USA har satt Bidens son undergranskning.
Sedan finns det ja en massa konspiratoriska nyheter men de har jag inte spridit.

Och hade du och svansen velat diskutera tråden så hade ni gjort detta men saken är tydlig...
 
R
Maskintok skrev:
Nja när man blandar in användaren i det så jo.
Eh? Användaren (du) blev ju rätt inblandad så fort du gjorde påståendet. Gör inte tokiga påståenden så ska jag inte blanda in dig i dem :)

Maskintok skrev:
Men nu handlade detta inte om några alternativa medier utan om du läser tråden så finns det mycket mer att diskutera än Ukraina och Ryssland.
Vilken tråd? Denna? Här har jag bara sett dig göra påståendet utan att belägga det. Någonstans ifrån måste du väl ha fått informationen du sprider här? Eller är allt 100% hittepå av dig menar du?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Eh? Användaren (du) blev ju rätt inblandad så fort du gjorde påståendet. Gör inte tokiga påståenden så ska jag inte blanda in dig i dem :)



Vilken tråd? Denna? Här har jag bara sett dig göra påståendet utan att belägga det. Någonstans ifrån måste du väl ha fått informationen du sprider här? Eller är allt 100% hittepå av dig menar du?
Och alla länkar mm om flaskhalsintäkter, vindkraft mm..?

"Jag håller med om att du ibland gör skäl för ditt namn :)"
typisk härskarteknik men provokation..
Allt enligt det som inte håller sig inom reglerna, förstår att viss annan gillar det, då detta är exakt samma sak som han gör..
 
Redigerat:
R
Maskintok skrev:
Och alla länkar mm om flaskhalsintäkter, vindkraft mm..?
Vad har de med att USA enligt dig ska gå in i Ryssland och ta oljefält och naturgas att göra?

Du hade m.a.o. inga belägg alls för det?

Maskintok skrev:
"Jag håller med om att du ibland gör skäl för ditt namn :)"
typisk härskarteknik men provokation..
Du påstod något tokigt och har döpt dig själv till maskintoken. Jag påpekade det med en smiley efter och du blev ... kränkt? Men visst, ursäkta då :)
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Vad har de med att USA enligt dig ska gå in i Ryssland och ta oljefält och naturgas att göra?

Du hade m.a.o. inga belägg alls för det?



Du påstod något tokigt och har döpt dig själv till maskintoken. Jag påpekade det med en smiley efter och du blev ... kränkt? Men visst, ursäkta då :)
De har inget med det alls att göra.
Har du ens läst tråden från början?
Den är uppdelad i många olika spår.
Och den här krisen är bara en liten del av hur detta påverkar oss och vår energi..

läser man från början så finns massor av intresse att läsa..
Hur Norge hanterar sina flaskhalsintäkter.
Hur mycket staten kan lägga undan på detta.
Hur mycket staten genom svk återinvesterat i kraftnätet.. mm.


"kränkt? Men visst, ursäkta då :)"
Nej inte alls, allmänt less på att man inte läser tråden och då fattar att det finns massor av spår att diskutera som handlar om hur vi ska få fram konstant och säker energi som dessutom är billig..

En jävla gubbe löser inte detta..
 
R
Maskintok skrev:
De har inget med det alls att göra.
Har du ens läst tråden från början?
Den är uppdelad i många olika spår.
Och den här krisen är bara en liten del av hur detta påverkar oss och vår energi..

läser man från början så finns massor av intresse att läsa..
Hur Norge hanterar sina flaskhalsintäkter.
Hur mycket staten kan lägga undan på detta.
Hur mycket staten genom svk återinvesterat i kraftnätet.. mm.
Men jag frågade specifikt om belägg för ditt påstående att USA planerar att gå in i Ryssland och ta oljefält och naturgas. Kan du inte bara erkänna att du saknar sådana?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Men jag frågade specifikt om belägg för ditt påstående att USA planerar att gå in i Ryssland och ta oljefält och naturgas. Kan du inte bara erkänna att du saknar sådana?
Nej jag har läst detta.
Det ingår i samma planering som ekonomiska sanktioner som USA planerar för Ryssland.
I form av att sanktioner ska ske emot banker mm.
Jag har inte dokument att lägga hit.
Då detta inte hade med tråden att göra.
därför sparade jag dem inte.
 
Maskintok skrev:
Nej jag har läst detta.
Det ingår i samma planering som ekonomiska sanktioner som USA planerar för Ryssland.
I form av att sanktioner ska ske emot banker mm.
Jag har inte dokument att lägga hit.
Då detta inte hade med tråden att göra.
därför sparade jag dem inte.
Om de inte har med tråden att göra behöver du väl inte slänga ur dig extremt kontroversiella påståenden.
Det är ju du själv som får tråden att spåra ur...
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
A
Z Zodde skrev:
Om de inte har med tråden att göra behöver du väl inte slänga ur dig extremt kontroversiella påståenden.
Det är ju du själv som får tråden att spåra ur...
Nej det är alltid den eller de som väljer att svara på ett påstående eller svara med häcklande attityd samt provocera på annat sätt, ingen annan...
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nej det är alltid den eller de som väljer att svara på ett påstående eller svara med häcklande attityd samt provocera på annat sätt, ingen annan...
FEL, det är den som SKRIVER det kontroversiella påståendet som får räkna med att bli synad. Skyll inte på han som synar (eller på brevbäraren när han kommer med inkassokrav till din brevlåda)
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
Nej jag har läst detta.
Det ingår i samma planering som ekonomiska sanktioner som USA planerar för Ryssland.
I form av att sanktioner ska ske emot banker mm.
Jag har inte dokument att lägga hit.
Då detta inte hade med tråden att göra.
därför sparade jag dem inte.
Så du har haft tillgång till dokument som säger att USA planerar att gå in i Ryssland och ta oljefält och naturgas? Tillåt mig tvivla på att det var något annat än fejk om du lyckades hitta dem på internet och det inte varit på alla löpsedlar runt om i världen.

Och nu har du dessutom inte kvar dem :crysmile:

Du har inte direkt på fötterna här känner jag ;)
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Så du har haft tillgång till dokument som säger att USA planerar att gå in i Ryssland och ta oljefält och naturgas? Tillåt mig tvivla på att det var något annat än fejk om du lyckades hitta dem på internet och det inte varit på alla löpsedlar runt om i världen.

Och nu har du dessutom inte kvar dem :crysmile:

Du har inte direkt på fötterna här känner jag ;)
Vad du känner får stå för dig.
 
A
Z Zodde skrev:
FEL, det är den som SKRIVER det kontroversiella påståendet som får räkna med att bli synad. Skyll inte på han som synar (eller på brevbäraren när han kommer med inkassokrav till din brevlåda)
Så du skyller på första bilen för att det är kö och inte de bakom?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.