Hej,
Vi har flyttat till ett hus med elstyrd markis. Den transformator ni ser på bilderna är den som satt inkopplad men markisen fungerade inte. Jag kollade med en multimeter i transformatorn men fick ingen ström. Testade en annan transformator som jag hade hemma och markisen funkade bra, så jag försöker att hitta en transformator som på bilden, men verkar inte finnas med samma egenskaper.
Är det nån som har stött på samma problem? Något tips på ett alternativ?
Vi har flyttat till ett hus med elstyrd markis. Den transformator ni ser på bilderna är den som satt inkopplad men markisen fungerade inte. Jag kollade med en multimeter i transformatorn men fick ingen ström. Testade en annan transformator som jag hade hemma och markisen funkade bra, så jag försöker att hitta en transformator som på bilden, men verkar inte finnas med samma egenskaper.
Är det nån som har stött på samma problem? Något tips på ett alternativ?
Produkter som diskuteras: "multimeter"

Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
25 V DC är ju lite udda. Men troligen går det bra med 24V också som är klart vanligare.
Din transformator kan ge 0,5 A, vilket ger en effekt på 12,5 W
Ett 24V alternativ skulle kunna vara den här: https://www.jula.se/catalog/el-och-...adgardsbelysningssystem/transformator-028165/ den är dock lite onödigt kraftfull, och därmed onödigt dyr. Finns säkert andra billigare alternativ.
Ett 24V alternativ skulle kunna vara den här: https://www.jula.se/catalog/el-och-...adgardsbelysningssystem/transformator-028165/ den är dock lite onödigt kraftfull, och därmed onödigt dyr. Finns säkert andra billigare alternativ.
Tusen tack för så snabbt svar.H hempularen skrev:25 V DC är ju lite udda. Men troligen går det bra med 24V också som är klart vanligare.
Ett 24V alternativ skulle kunna vara den här: [länk] den är dock lite onödigt kraftfull, och därmed onödigt dyr. Finns säkert andra billigare alternativ.
Jag ska testa och uppdaterar 😀
Klicka här för att svara