Hej,

Det finns många leverantörer som pratar om IHC och har sådana produkter i sitt sortiment.
Är det samma/likadana eller åtminstone kompatibla produkter som de olika leverantörerna har?

Jag har sett/hört att följande har IHC:
ELKO, ELJO, Lexel och Lauritz Knudsen (LK).

ELKO marknadsför detta som "Living System" och ELJO som "Smarta Hus".

Kan någon reda ut begreppen och svara om produkterna från de olika leverantörerna funkar ihop och kanske rentav kan ersätta varandra där priset är mest gynnsamt?

mvh,
Mikael

Eljo , Lexel är varumärken hos Schneider Electric Sverige.
LK ägs av samma bolag Schneider Electric.
Schneider Electric kommer att sluta sälja och supporta IHC Eljo och Lexel under detta år dom sattsar på KNX.
LK i Danmark kommer att fortsätta tillsvidare med IHC.

IHC produkter går inte att blanda men det kommer inte att finnas så många leverantörer kvar att blanda med.

Tror detta hör hemma i teknikforumet, såvida det inte öppnas upp en separat del för hemautomation snart vill säga...

LK i Danmark är "originalet". LK Utvecklar IHC.

Alla andra i Sverige säljer det under sitt eget namn. De är helt kompatibla (åtminstånde har jag en salig blandning).

När jag byggde var det Thorsman i Sverige (som senare köptes upp).

De är helt klart kompatibla....Det mesta tillverkas av LK i danmark, sen vad det sitter för klistermärke på utsidan är inte så noga.....

Finns mycket info här http://www.intelligenthouse.se/

ELJO slutade att sälja IHC under våren. ELKO har tagit över men kallar det nu "ELKO Living Systems", så får man tag i ELJO, dvs IHC prylar idag så är de från gamla lager. Detta gör dock inget då de är helt kompatibla.

Är de produkter som säljs av billigIHC.dk kompatibla med ELKO Living system? Vi ska bygga nytt och jag är sugen på att köra en enkel (nåja, vi får väl se) ljus-/elstyrning och IHC och ELKOs grejer verkar vara rätt vettigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.