Hej, har köpt en elko-dimmer 370 för LED. Någon som vet om man kan montera den med fästklor på något vis? Jag har i nuläget en enkel strömbrytare som sitter fast med fästklor men verkar inte som att jag kan använda dem till min nya dimmer.
Förövrigt går det att lossna det röda skalet på dimmern? Jag funderar på om det går att byta metallplatta till den enkla strömbrytarens metallplatta.
Bild 1 nuvarande strömbrytare.
Bild 1 och 2 dimmern.
Förövrigt går det att lossna det röda skalet på dimmern? Jag funderar på om det går att byta metallplatta till den enkla strömbrytarens metallplatta.
Bild 1 och 2 dimmern.
Jämför brytaren och dimmern. Var skulle klorna sitta på dimmern?H hc95 skrev:Hej, har köpt en elko-dimmer 370 för LED. Någon som vet om man kan montera den med fästklor på något vis? Jag har i nuläget en enkel strömbrytare som sitter fast med fästklor men verkar inte som att jag kan använda dem till min nya dimmer.
Bild 1 och 2 dimmern.
Okej tack. Vet ni förövrigt om det går att försvaga strömmen via den enkla strömbrytaren? Kan man koppla om sladdarna på något vis för att uppnå den effekten? Dvs som en permanent dimmer fast via den enkla strömbrytaren.J jonaserik skrev:
Enklaste är väl en smart lampa, typ Ikeas? Bara att para mot en billig fjärrkontroll om det är enda användningsfallet. Eller hubben om man även vill kunna styra temperaturen på lampan.H hc95 skrev:
Jo vet att det är ett alternativ men nu har jag köp dimmern och kan dessvärre inte lämna tillbaka den. Plus tror att det är billigare i längden då vanligare lampor tenderar att vara billigare. Särskilt om man har många lampor.S sjoelund skrev:
Hej, tack för ditt svar.tommib skrev:
Funkar dosclips även för en dosa som typ är ingjuten i väggen? Som du ser finns det ingenstans att fästa ena sidan av dosclipsen på "utsidan" av dosan då det är vägg där.
Tack på förhand.
Länge sedan jag använde dem. Om jag minns rätt funkar de inte i betongväggar. De behöver ju plats på bägge sidor av doskanten.H hc95 skrev:
Det hade nog varit bättre att behålla strömställaren och använda en dimmerpuck.
Dessvärre kan jag inte lämna tillbaka dimmern jag har köpt Annars hade jag nog köpt en dimmerpuck ja :SA avh67f skrev: