Har idag tre st 1400mm fönstermarkiser som med stor säkerhet är av modellen "Elissi Verona".
Väven börjar bli blek och den manuella manövreringen känns otidsenlig. Dessutom skulle jag vilja komplettera med ytterligare två nya markiser av samma modell...
Nu till mina frågor.
1.
Vilka motorer passar till denna kassett? Hur enkelt det än ser ut att vara (En alukasett med två gavlar) så verkar det finnas en uppsjö av motorer av olika fabrikat, styrka och hastigheter.
Finns det överhuvudtaget någon standard för detta, eller måste man helt enkelt montera ner markisen och mäta sig fram? Jag inbillar mig att jag vill ha ett trådlöst system med sol & vindautomatik ex Somfy eller Hunter Douglas (Ännu hellre något med Z-Wave styrning, men det kanske är överkurs)
2.
Var i hela friden kan man köpa dessa Elissi-markiser? Jag verkar totalt ha misslyckats med att hitta någon butik/webbutik som säljer direkt till konsument. Det finns givetvis andra fabrikat och modeller, men jag vill ju ha samma på hela huset. Motorer och väv verkar kunna köpas om man vet vad man ska ha, men inte själva markisenheten? Eller är man helt enkelt hänvisad till lokal installatör?