Hej!

Jag är utbildad automationare och jobbar mest med industrimotorer, styrsystem, frekvensare, massa felsökning och programmering osv, tekniker för en produkt kan man väl säga. Mitt företag är inte anslutet till ecy, så jag får inte räkna mig som elare iaf. Ibland måste fastighetsgrabbarna ha hjälp och såg en intressant bok där sist.
Nämligen: https://www.bokus.com/bok/9789147107384/elinstallation-yrkesmannaskap-montorshandbok/

Den kostar 800kr, är den värd investeringen? Jag har just köpt ett renoveringsobjekt och ska dra om all el, jag ska få hjälp men vill fixa det mesta själv innan så klart. Om ni annars har nån annan billigare/bättre bok att rekommendera för hus/installations el, eller vad man säger mottages tips gärna!

Mvh

• Gilla
JLyck
  • Laddar…
Ja den är värd pengarna, men kostar det dubbla för du behöver även faktaboken
https://www.bokus.com/bok/9789147107391/elinstallation-yrkesmannaskap-faktabok/
Vi har ett antal trådar om dessa på forumet med lite recensioner och kommentarer, sök!
Böckerna ger en praktiskt infallsvinkel till elinstallation som därmed är lätt att ta till sig, och innehåller det mesta man behöver veta.

• Gilla
Johan456
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ja den är värd pengarna, men kostar det dubbla för du behöver även faktaboken
[länk]
Vi har ett antal trådar om dessa på forumet med lite recensioner och kommentarer, sök!
Böckerna ger en praktiskt infallsvinkel till elinstallation som därmed är lätt att ta till sig, och innehåller det mesta man behöver veta.
AYAY tack för infon, det är för skojs skull också. Men ja tycker det är svårt att söka ibland på just det man undrar.!

Om man har råd med en (egentligen inte) men vi säger det för dom var dyra, vilken börjar jag med??

Som Bo skrev
Köp båda

• Gilla
Johan456
  • Laddar…
T
V VonKramer skrev:
Om man har råd med en (egentligen inte) men vi säger det för dom var dyra, vilken börjar jag med??