3 978 läst · 4 svar
4k läst
4 svar
Elektriska krummelurer
Vi har fått elritningarna till vårt hus men ingen medföljande förklaring till vad krummelurerna betyder.
Jag antar att de betyder el-urtag, tv-urtag, lamp-urtag etc.
Är det någon som vet om det finns någon sida på nätet med en lista?
Om det står en siffra brevid en krummelur, betyder det då att flärpen som krummeluren symboliserar sitter så många enheter över golvet?
???
/Berit
Jag antar att de betyder el-urtag, tv-urtag, lamp-urtag etc.
Är det någon som vet om det finns någon sida på nätet med en lista?
Om det står en siffra brevid en krummelur, betyder det då att flärpen som krummeluren symboliserar sitter så många enheter över golvet?
???
/Berit
kan ingen sida med symbolerna.. men siffran brukar vara antallet och inte hjöden.. cirklar med flaggor är brytare halvcirklar är uttag är där sträck under så är det uttag med jord. är cirkeln / halvcirkeln vit så är det utanpåliggande är den fyld är det infällt.
Hasse: This is definitely "need to know".
Vi ska gå igenom alla elistallationer i huset på plats med elektrikern om en vecka så vi behöver veta vad som ingår i leveransen och var fabriken dragit kablar till vad. Behöver tänka över saker lite innan mötet.
Tackar för svar!
/Berit
Vi ska gå igenom alla elistallationer i huset på plats med elektrikern om en vecka så vi behöver veta vad som ingår i leveransen och var fabriken dragit kablar till vad. Behöver tänka över saker lite innan mötet.
Tackar för svar!
/Berit
Liknande trådar
-
Jag vill ersätta en äldre honeywell termostat som styr den elektriska centralvärmen till en smart termostat i stället, går det ?
Värme allmänt -
Fel elektriska ledningar
Juridik -
Quiz: Kan du elektriska orden?
Quizkommentarer -
Köpa elektriska komponenter över disk?
Teknik -
Quiz: Vad kan du om strålning från elektriska apparater?
Quizkommentarer