Jag undrar hur det fungerar med att ha en elektrisk kabel (ström till huset) nedgrävd i gräsmattan om jag skaffar en robotgräsklippare?
Den avgränsar klippytan ungefär på mitten. Funderar på att köpa en Lyfco robotgräsklippare.

Skulle nog vara många som fick problem då.

Vad jag förstått så jobbar begränsningskabeln med en radiofrekvens på kHz. Elkabel har 50Hz så de ligger långt ifrån varandra.

M Mellanbarn skrev:
Skulle nog vara många som fick problem då.

Vad jag förstått så jobbar begränsningskabeln med en radiofrekvens på kHz. Elkabel har 50Hz så de ligger långt ifrån varandra.
kommentar från Lyfco som jag inte förstår.
”Tänk på att om du har elektromagnetiska störningar i din gräsmatta från t.ex elkabel eller bergvärmepump, så kan du behöva dra kanttråden runt dessa områden för att roboten inte ska misstro fältet för
avgränsningskabeln.”
Läste denna kommentar från Lyfco men jag har aldrig sett något liknande från någon annan robotklippare.

@
O Ofelius skrev:
Jag undrar hur det fungerar med att ha en elektrisk kabel (ström till huset) nedgrävd i gräsmattan om jag skaffar en robotgräsklippare?
Den avgränsar klippytan ungefär på mitten. Funderar på att köpa en Lyfco robotgräsklippare.
En elkabel påverkar inte...

Tack för era klargörande svar.
Undrar bara varför Lyfco skriver så?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.