Hej! Hur får jag bort "lådan" längst bak i kylen med vattendispensern? Det läcker därifrån och jag hoppas att man bara kan fixa med någon koppling?
Helt osannolikt så gick frysen sönder igår, jag var tvungen att köpa en ny och nu för tiden finns det inte is och kolsyra frys/kyl så jag var tvungen att köpa en frys utan isdispenser. Då fick jag plugga den ena vattentillförseln. Detta borde inte hänga ihop, men idag läcker alltså vattnet ut i kylen?
Produkterna är 5 år och 4 månader gamla! Så ingen garanti längre...
Min modell är en AEG S93880KMX1
Helt osannolikt så gick frysen sönder igår, jag var tvungen att köpa en ny och nu för tiden finns det inte is och kolsyra frys/kyl så jag var tvungen att köpa en frys utan isdispenser. Då fick jag plugga den ena vattentillförseln. Detta borde inte hänga ihop, men idag läcker alltså vattnet ut i kylen?
Produkterna är 5 år och 4 månader gamla! Så ingen garanti längre...
Min modell är en AEG S93880KMX1
Frysen var helt död, kunde inte få igång den alls. Hade det varit något felmeddelande hade jag såklart tittat på den. Dessutom blir man lite stressad just med en frys, vill inte behöva slänga allt... Blir en extrafrys i garaget framöver
Anledningen till att jag inte ringde en reparatör var att jag hade dåliga erfarenheter från när tvättmaskinen gick sönder för ett år sedan (bara 4 år gammal). De tog ju 1500 spänn (tror jag det var) bara för att kolla på den. Sen skulle det kosta mer än halva priset av en ny att byta ut den grejen som var sönder då.
Jag pillade en del på kilarna i sidan som du säger men hur tar man bort dem? Med våld eller?
Mvh
Magnus
Anledningen till att jag inte ringde en reparatör var att jag hade dåliga erfarenheter från när tvättmaskinen gick sönder för ett år sedan (bara 4 år gammal). De tog ju 1500 spänn (tror jag det var) bara för att kolla på den. Sen skulle det kosta mer än halva priset av en ny att byta ut den grejen som var sönder då.
Jag pillade en del på kilarna i sidan som du säger men hur tar man bort dem? Med våld eller?
Mvh
Magnus
När det ”läcker” inuti kylen och ansamlas vatten i botten kan det bero på igensatt dräneringsrör. Vattnet är då kondensvatten. Dräneringshålet är, klyftigt nog, placerat i mitten (sidledes) och i nederdelen bakom lådan för vattendispensern. Med en slang, ca 50cm, kan man lirka ner den i dräneringshålet genom öppningen för kolsyreflaskan för att sedan blåsa bort blockeringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder