Hej

Är det någon här som vet om det är någon kvalitetsskillnad eller annan skillnad på Jonsered 2153 och partners 4053 alt 7053 de ser identiska ut förutom prislappen mccollock har en likadan med. Är det samma komponenter under skalen??

Någon som vet

Min fru vill gärna att vi köper de billigare märkena medans jag vill ha en bra produkt som jag kan leva med länge

Fredrik

De flesta köper ju motorerna från samma ställe... Det som kan skilja är plåttjocklek och kvalitet på plåten, men ofta betalar du för namnet..

Vi har en Partner från Harald Nyborg fungerar skitbra, startar på första draget efter varje vinter! Som tidigare talare, vill du ha rejälare plåt köp en Klippo, kan du ta att den känns lite "mjuk" så får du samma motor och resultat för halva priset.

Vill du ha något att slita på är det Klippo som gäller. Billiga grejer är just billiga. Köpte en Comet för några år sedan, den klassiska utan utkast, är helnöjd.

Okej

så det skiljer inte så mycket på tex paartner och husqvarna då.

Det är synd att klippona är så jädra dyra bara, men man får väl vad man betalar för.

Fredrik

Köp kvalite. Vår gamla StigaTurbo med lättmetallkåpa och uppsamlare fick efter 17års trogen tjänst flytta ut och bli "sommarstugklippare", inget glapp i hjulen och fortfarande lika fräsch. Två oljebyten på 17 år, en ny nätkorg och ut från redskapsskjulet nu i vår och igång på 4:e draget.
Har nu en Klippo Comet tillsammans med 2 grannar och det blev bara 2.000:-/person, flyttar någon lämnas klipparen utan ersättning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.