För omväxlings skull har jag ingen fråga utan tänkte upplysa om ett åtgärdat fel, om någon annan skulle drabbas!

Handdammsugaren Electrolux Ergorapido började plötsligt låta som domedagen från munstycket på golvet. Ett snabbt smattrande ljud. Rengjorde borsten utan förbättring och bestämde mig för att ta isär munstycket innan jag köpte ett nytt som reservdel.

Efter att ha tagit bort alla skruvar jag såg, letat en stund och till slut hittat två skruvar till under de små rullarna i framkant så fick jag isär munstycket. Motorn lät bra när den körde själv, och rullen rullade lätt för sig själv, men när motorn drev rullen så slamrade det.

Demonterad handdammsugare Electrolux Ergorapido med synlig motor och drivrem på en handduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till slut vrängde jag drivremmen ut och in och såg ett litet gruskorn mellan två tänder.

Drivrem och borste från handdammsugare med ett litet gruskorn som orsakade ljudproblem, omgivna av verktyg och en handduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Montering i omvänd ordning och nu är den "som ny". Om någon annan skulle råka ut för liknande bekymmer.

Passade även på att ta bort tre hekto damm från munstyckets innanmäte.

Hovbugning, exit stage right.

• Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.