Hej!
har en diskmaskin esl8520ro som droppar i framkant, och nedre tätningslist sitter inte bra på plats. När jag sätter den på plats åker den in i skarven när luckan stängs. Tidigare ägare har haft hit electrolux för annat problem men de säger inget om listen, dock tror jag den är bytt för plåtskarven ser ut att kanske vara uppbänd lite lätt tidigare med mejsel eller liknande, men bara min gissning. Bucklan man ser är inte själva problemet.

Så här ser det ut när man stänger luckan, du kan se att den åker in i skåran. Den suddiga bilden så är listen nysatt på plats, den orangeaktiga bilden är den sista i serien inifrån maskinen och där kan du se listen åkt in i mitten. Sista bilden är tagen på utsidans undersida, där kan man se att listen kommit fram på ett ställe, för droppar det som mest.

Det droppar endast där listen åkt in, och bara sporadiskt, inte konstant.

Nedre spolarm verkar intakt, inga sprickor vad jag kan se.

Tror ni det är listen, och kommer det ens hjälpa att byta den? Den är inte trasig, men känns lite för lång, typ någon cm. Vet ni om man behöver ta bort hela luckan för att byta?

Eller ska jag bara försöka sätta dit någon hemmagjord list fast på undersidan utsidan?

• Någon som håller i en kylskåpsdörr med fokus på gångjärnet och dörrpackningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av kylskåpsdörr och kant med reflekterande ytor och fläckar.
    Skapa konto
  • Närbild på rostfri stålpanel vid en installation, med speglande yta och synlig dörrkarm i ovankant.
    Skapa konto
  • Närbild på oskarpt fönsterkarm och fönsterbleck med möjlig kondens eller smuts.
    Skapa konto
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.