12 538 läst · 7 svar
13k läst
7 svar
Eldstadsplan i koppar eller mässing
Vi planerar att byta ut nuvarande eldstadsplan (klinker/kakel) mot något annat material. Vi har en öppen spis. Har sett ett par snygga öppna spisar med eldstadsplan i något som jag antar är tillverkat i koppar eller mässing.
Så:
- Är mässing eller koppar att föredra, eller är det snarare troligt att de exemplar jag sett inte alls i något av ovanstående material, utan något annat med samma "look"?
- Har någon bra tips på vart man kan vända sig för att måttbeställa ett eldstadsplan enligt vårt önskemål?
Så:
- Är mässing eller koppar att föredra, eller är det snarare troligt att de exemplar jag sett inte alls i något av ovanstående material, utan något annat med samma "look"?
- Har någon bra tips på vart man kan vända sig för att måttbeställa ett eldstadsplan enligt vårt önskemål?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Vi har i mässing utanför kakelugnen. Då luckor och detaljer på kakelugnen är i mässing passar detta bra. Det är med andra ord bara att måttbeställa en mässingsplåt hos en plåtslagare. Möjligt att de inte lagerför mässsingsplåt, men det borde inte vara svårt att få tag i.