Skulle behöva upp med en liten elcentral i en tvättstuga med dusch.
Idag kommer det in en 3fas på ungefär 2.4-2.5m över golv och kanske 2m till dusch och 1.5-2m från vattenanslutning TM

Behövs någon extra kapsling med tanke på att det finns vatten/fuktig miljö i närheten?

Kommer behövas en 3fas grupp till TM, vanligt till TT och kanske en till fläkt och belysning, möjligen ett till uttag för tex hårblås (har lite uthyrning då och då och dom använder tvättstugan för dusch/wc).

JFB naturligtvis
 
En cetralkapsling IP54 duger bra
 
Då borde den här bli bra?
En skärmdump av en webbsida som visar en elektrisk central med priset och produktinformation, köpknapp och sökfält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte samma märke förut och elektrikern hade väl inget negativt att säga.
Har en bekant med egen firma och behörighet men som nu är anställd som hjälper mig så han tycker jag ska köpa materialet så sätter han upp det.
Får såklart support vid inköp om jag behöver men han har nog att göra utan att jag stör 🙂

Får väl byta dom 3*16 till en 3polig
 
Den duger bra, med brytare och JFB. Men ett tänk kanske, den är full, ingen plats kvar. Sen att byta till 3 pol behövs inte om inte motorn är för 3-fas
 
J jonaserik skrev:
Den duger bra, med brytare och JFB. Men ett tänk kanske, den är full, ingen plats kvar. Sen att byta till 3 pol behövs inte om inte motorn är för 3-fas
Ja iof, det där vet man ju aldrig...
Ska kolla vad som får plats.

Är till en Wascator tvättmaskin 365H tror jag den heter
 
Jepp byt till 3-pol då, liten kostnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.