Hejsan
Skall bygga nytt attefallshus och sitter och funderar lite på hur elen skall dras.
Huvudmatningen till nya attefallshuset (där en ny undercentral skall sitta) tänkte jag först
dra från undercentralen i huset men man kanske bör köra direkt från fasadmätarskåpet...?
Jag kommer dra ca 7 meter "N1XV-R (N2XY) Jordkabel 5G6" från fasadmätarskåpet på huset till
undercentralen i huset. Sen är det som sagt frågan är det ok att dra tex 2,5 mm2 från undercentralen
i huset till nya attefallshusets egna undercentral.
Tacksam för hjälp, mvh J

Jag hade sett till att den nya centralen i atefallshuset inte hamnar efter Jfb i huset. I första hand kabel från fasadmätarskåpet, i andra hand kabel från husets central som kopplas in före huvudbrytaren. På så sätt så påverkar inte atefallaren husets Jfb. Oavsett varifrån hade jag dragit en 5g6.

• Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Tack för bra svar! Mvh J

N NoOne2k skrev:
Jag hade sett till att den nya centralen i atefallshuset inte hamnar efter Jfb i huset. I första hand kabel från fasadmätarskåpet, i andra hand kabel från husets central som kopplas in före huvudbrytaren. På så sätt så påverkar inte atefallaren husets Jfb. Oavsett varifrån hade jag dragit en 5g6.
QUOTE="NoOne2k, post: 3958413, member: 90515"]Jag hade sett till att den nya centralen i atefallshuset inte hamnar efter Jfb i huset. I första hand kabel från fasadmätarskåpet, i andra hand kabel från husets central som kopplas in före huvudbrytaren. På så sätt så påverkar inte atefallaren husets Jfb. Oavsett varifrån hade jag dragit en 5g6.[/QUOTE]
N NoOne2k skrev:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.