8 868 läst · 5 svar
9k läst
5 svar
El problem..
Moderator
· Stockholm
· 53 064 inlägg
Ja men om en huvudsäkring går så skall motorskyddet lösa ut. Motorn tål inte att det saknas en fas.
Jag hjälpe en granne med samma fel. Det var bottenproppen (Passdelen) till huvudsäkringen som hadde bränts sönder pga för dåligt iskruvade huvudsäkringar. Felet som då blir är att Du får en ljusbåge mellan säkringen och passdelen som värmer upp säkringen och den går sönder. Kolla detta. Alltså passdelen skall vara blank i botten, inte kollsvart.
Kolla även säkringshållaren (den som du sätter säkringen i och skruvar in i centralen) Jag bytte mina och kan numer byta säkringar utan handskar Bryt strömmen eller se till att inga stora förbrukare går när du sätter i de nya grejorna så slipper du nya "svetsloppor" på säkringsdelarna.Granit999 skrev:Jag hjälpe en granne med samma fel. Det var bottenproppen (Passdelen) till huvudsäkringen som hadde bränts sönder pga för dåligt iskruvade huvudsäkringar. Felet som då blir är att Du får en ljusbåge mellan säkringen och passdelen som värmer upp säkringen och den går sönder. Kolla detta. Alltså passdelen skall vara blank i botten, inte kollsvart.