238 läst · 9 svar
238 läst
9 svar
El golvvärme som är kall
Hej! Jag har el golvvärme i hallen men den blir inte varm hur jag än justerar den, det sitter en devireg 520 termostat i nu läget. Relät klickar det i när jag vrider upp ratten till typ 4an och den röda dioden börjar då lysa. Ska man testa byta termostat? Isåfall finns det någon annan kanske bättre termostat jag kan montera som ser likadan ut på baksidan med kablaget?
Testa att mäta och kolla att det inte är avbrott i värmeslingan först.S Simonjohansson20 skrev:Hej! Jag har el golvvärme i hallen men den blir inte varm hur jag än justerar den, det sitter en devireg 520 termostat i nu läget. Relät klickar det i när jag vrider upp ratten till typ 4an och den röda dioden börjar då lysa. Ska man testa byta termostat? Isåfall finns det någon annan kanske bättre termostat jag kan montera som ser likadan ut på baksidan med kablaget?
Hej! Okej har du några förslag på hur jag ska mäta den? Mäta resistansen i den? Finns det som 2 kablar uppe vid termostaten som jag kan mäta resistansen på slingan?
Ja det var vad jag menadeS Simonjohansson20 skrev:
Rimligen gör det det. Det borde vara ganska lätt att se/hitta vilka ledare som kommer direkt från slingan.S Simonjohansson20 skrev:
Okej, tack jag ska kika!
Har tyvärr ingen aning om det, det satt monterat när jag flyttade in, får se om det är oändligt annars chansa på termostaten eller givaren, givaren kan de hänga ner i ”hålet” där termostaten sitter monterad i väggen?J J-banan skrev:
Om du vet ungefär hur många kvm det är så kan man uppskatta rimligt effekt/motståndS Simonjohansson20 skrev:
Det är väldigt litet, kanske 6kvm