Hej! Jag har el golvvärme i hallen men den blir inte varm hur jag än justerar den, det sitter en devireg 520 termostat i nu läget. Relät klickar det i när jag vrider upp ratten till typ 4an och den röda dioden börjar då lysa. Ska man testa byta termostat? Isåfall finns det någon annan kanske bättre termostat jag kan montera som ser likadan ut på baksidan med kablaget?

S Simonjohansson20 skrev:
Hej! Jag har el golvvärme i hallen men den blir inte varm hur jag än justerar den, det sitter en devireg 520 termostat i nu läget. Relät klickar det i när jag vrider upp ratten till typ 4an och den röda dioden börjar då lysa. Ska man testa byta termostat? Isåfall finns det någon annan kanske bättre termostat jag kan montera som ser likadan ut på baksidan med kablaget?
Testa att mäta och kolla att det inte är avbrott i värmeslingan först.

Hej! Okej har du några förslag på hur jag ska mäta den? Mäta resistansen i den? Finns det som 2 kablar uppe vid termostaten som jag kan mäta resistansen på slingan?

Hej! Okej har du några förslag på hur jag ska mäta den? Mäta resistansen i den?
Ja det var vad jag menade
Finns det som 2 kablar uppe vid termostaten som jag kan mäta resistansen på slingan?
Rimligen gör det det. Det borde vara ganska lätt att se/hitta vilka ledare som kommer direkt från slingan.

Okej, tack jag ska kika!
Om du vet hur många watt slingan är på så kan du beräkna ungefär hur stort motståndet skall vara och mäta om du får samma

J J-banan skrev:
Om du vet hur många watt slingan är på så kan du beräkna ungefär hur stort motståndet skall vara och mäta om du får samma
Har tyvärr ingen aning om det, det satt monterat när jag flyttade in, får se om det är oändligt annars chansa på termostaten eller givaren, givaren kan de hänga ner i ”hålet” där termostaten sitter monterad i väggen?

Har tyvärr ingen aning om det, det satt monterat när jag flyttade in, får se om det är oändligt annars chansa på termostaten eller givaren, givaren kan de hänga ner i ”hålet” där termostaten sitter monterad i väggen?
Om du vet ungefär hur många kvm det är så kan man uppskatta rimligt effekt/motstånd

Det är väldigt litet, kanske 6kvm

Düsseldorff
Det är väldigt litet, kanske 6kvm
Då är det sannolikt ca 600-900 watt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.